פרשת ההתחשמלות במגדלי זיו: פיצוי של 258 אלף שקל למשפחת המנוח

הסדר טיעון תקדימי הוגש בעניינם של 4 נאשמים, שותפים בניהול מגדלי זיו, על רשלנותם באירוע ההתחשמלות שהוביל למותו של איתמר פוקס ז"ל בבריכת הנוי
אייל חן |
אילוסטרציה envato

לבית משפט השלום בת"א הוגש כתב אישום נגד ארבעה נאשמים על רקע אירוע התחשמלות טראגי בבריכת נוי במתחם מגדלי זיו בת"א, שגרם למותו של החייל המנוח איתמר פוקס ז"ל.

כתב האישום הוגש יחד עם הסדר טיעון תקדימי משולב פלילי-אזרחי, במסגרתו תשלם שותפות ניהול מגדלי זיו, סך של 258,000 שקלים לטובת משפחת המנוח, סכום הפיצוי המקסימלי בדין הפלילי, ולצד זאת תשלם סכום נוסף בסך כולל של 242,000 שקלים לנפגעים אחרים באירוע. במסגרת אכיפה אזרחית, סיכמה המדינה עם שותפות מגדלי זיו כי תשפה את משרד הביטחון בסכום העומד על 1.75 מיליון שקלים, בגין תגמולים המשולמים למשפחת המנוח שהיה חייל בשירות סדיר בעת קרות האירוע, ובכך ההליכים -הפלילי והאזרחי – יבואו על סיומם, במאוחד.

שירות לתועלת הציבור

בהתאם לכתב האישום, בתאריך 20.9.2019 בשעות הלילה, בילה המנוח יחד עם חבריו בבר הזויפער הממוקם במגדלי זיו בסמוך לבריכת נוי במתחם. במהלך הבילוי, קפץ המנוח לתוך בריכת הנוי, התחשמל ואיבד הכרתו. חברו שקפץ לבריכה כדי למשוך את המנוח מהמים, התחשמל אף הוא ואיבד הכרתו. חברים נוספים הצליחו להוציאם מהבריכה כשהם מחוסרי הכרה וללא דופק. בשניים בוצעו פעולות החייאה, אשר כתוצאה מהן שב החבר להכרה וניצל. המנוח פונה למחלקה לטיפול נמרץ בבית החולים כשהוא במצב אנוש, ונפטר בבית החולים שלושה ימים לאחר מכן.

בכתב האישום צוין, כי הנאשמים, כל אחד לפי תפקידו וחלקו, לא נקטו במהלך תקופת עבודתם באמצעים המתחייבים מהם מכוח תפקידם להיות מודעים לקיומם של הליקויים במערכת החשמל שהיו קיימים במתחם ממועד הקמתו. במסגרת ההסדר, הנאשמים חברת האחזקות שותפות ניהול מגדלי זיו, מנהל החברה דוד פריג', ראש צוות אחזקה בחברה חיים יפרח וקבלן חשמל אבי פרנקו יודו ויורשעו, כל אחד לפי חלקו, בעבירות של מעשי רשלנות לגבי מערכת החשמל והפרת תקנות החשמל במתחם מגדלי זיו, ויוטלו עליהם עונשים של שירות לתועלת הציבור, מאסר על תנאי וקנסות, לפי העניין.

כמו כן, כאמור ישלמו הנאשמים סך של למעלה משני מיליון שקלים למשפחת המנוח, לנפגעים ולמדינה.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות