מסיעת השב"חים – חיילת על מדים

חיילת בת 19 נאשמת ביחד עם בן זוגה כי הסיעו תמורת תשלום 30 פעמים שוהים בלתי חוקיים מהשטחים לישראל, אחד מהם שוחרר בעסקת שליט
דניאל בן חמו |
חיילת באימון (למצולמת אין קשר לנאמר בידיעה), צילום ארכיון: יניב נדב, פלאש 90

חיילת בשירות סדיר, בת 19 מרמלה, שעובדת במסעדה בראשון לציון וחבר שלה בן 21 מקרני שומרון, מצאו הכנסה נוספת, כאשר הסיעו תמורת תשלום 30 פעמים שוהים בלתי חוקיים מהשטחים לישראל, כאשר באחת הפעמים מדובר היה במשוחרר של עסקת שליט, בעל עבר ביטחוני. כתב אישום ובקשה למעצר עד תום ההליכים הוגש כנגד השניים.

על פי כתב האישום, בזמן המלחמה, עבדה הנאשמת, בעודה חיילת, במסעדת בראשון לציון. עם הנאשמת עבד במסעדה, כטבח, תושב יהודה ושומרון, נעדר אישור כניסה ושהייה בישראל אשר כינויו כינויו ממולה במסגרת עבודתם במסעדה החלה הנאשמת להסיע את ממולה מביתו בכפר בשטחי יהודה ושומרון למסעדה ולהחזירו לביתו.

לאחר מכן, הציע ממולה לנאשמת לחבור עימו לצורך ביצוע תוכנית עבריינית שעניינה הסעת תושבי יהודה ושומרון, נעדרי אישורי כניסה ושהייה בישראל לתוככי שטחי מדינת ישראל תמורת כסף, והנאשמת הסכימה להצעה. בהמשך לכך, קשרה הנאשמת קשר עם חבר נוסף הנאשם יחד עימה אשר צורף לתכנון ביצוע התוכנית העבריינית עם ממולה.

"אזור מסוכן"

לצורך מימוש התכנית תושבים זרים שרצו להיכנס לישראל, ואז סיכמו ממולה או האחרים עם הנאשמים ביחד או לחוד את נקודת המפגש עם השב"חים, את המועד ואת היעד להסעה. בנוסף סוכם מראש על התשלום אשר יקבלו הנאשמים תמורת ההסעה וזאת לפי כמות התושבים הורים והיעד אליו נסער.

כך, במשך כשלושים אירועים. היו הנאשם והנאשמת, ביחד או לחוד, מסיעים עשרות תושבים זרים משביל עפר סמוך לתחנת דלק סונול בית חורון" בכביש 443 ומכניסים אותם דרך מעבר הגבול הבטחוני "מכבים" לערים במרכז מדינת ישראל. כאשר היו עוברים הנאשמים במחסום היה הנאשם מניח את ידו על משענת המושב של הנאשמת וזאת כדי להסתיר את התושבים הזרים היושבים מאחור וכן היה אומר להם להסתתר לאחר שהסיעו הנאשמים את התושבים הזרים ליעדם במרכז הארץ, קיבלו הנאשמים את התשלום עליו סוכם מראש מאת התושבים הזרים.

באחת מן הפעמים הגיעה החיילת לבושה במדי צה"ל, לפני כחודשיים אחר הצהריים ושלחה הודעות באפליקציית ווטסאפ לתושב זר אשר אין בידו אישור כניסה או שהייה לישראל. בהודעות שלחה החיילת תמונה של שער ביטחון צהוב ותמונה של שלט עליו כתוב "כביש זה מוביל ליישוב פלסטינאי הכניסה לאזרחים ישראלים מסוכנת", ובנוסף שלחה "נו חחחחח".

"לקחו סיכון"

התושב הזר שלח: "אני שם, טוב" ובהמשך שלח לה אימוג'י מסוג לב. לאחר 10 דקות לערך נסעה החיילת ברכב הפיאט כשהיא לבושה במדי צה"ל, עברה את המחסום הביטחוני לכיוון שטחי האיזור, סמוך למחסום העלתה את השב"ח ונסעה איתו לשטח המדינה כשהיא עדיין לבושה במדי צה"ל. כשהגיעו ליעד בעיר בפתח תקווה, קיבלה החיילת 400 שקלים תמורת הנסיעה.

בבקשה למעצר עד תום ההליכים צוין, כי החיילת וחבר שלה לא הכירו את טיבם ועברם של האנשים עימם הם ארגנו ותיאמו את ההסעות לתושבים הזרים ולא הכירו את התושבים חזרים.

"הנאשם והנאשמת שהינה חיילת בצבא הגנה לישראל, "לקחו סיכון" על בטחון המדינה בזמן מלחמה ובזמן שההחלטות הביטחוניות חייבו את המדינה לעצור את הכנסת התושבים חזרים מיהודה ושומרון וארגנו הסעות לתחומי המדינה, בזמן מלחמה, עשרות רבות של אנשים שטיבם אינו ידוע בעבור בצע כסף. כך, אחד ממספרי הטלפון של האנשים עימם התכתבו ותיאמו את ההסעות שייך לאסיר בטחוני בעל רקע מכביד בעבירות פליליות וביטחוניות אשר שוחרר ב"עסקת גלעד שליט" וזהות רבים אחרים לא נודעת", נכתב בבקשה.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות