האם יש אכיפה בררנית בבת ים?

דנה לווינסקי |
פח אשפה, ארכיון. צילום: פלאש 90

בעל עסק בבת ים החליט לא להיכנע לגחמות של הרשות המקומית, כאשר קיבל דו"ח על הנחת פחי אשפה ברחוב ללא היתר. הוא החליט להילחם והגיע לבית המשפט וטען כי מדובר באכיפה בררנית מאחר והפחים משרתים את כל בעלי העסקים באזור ובית המשפט קיבל את טענתו וזיכה אותו.

על פי כתב האישום, בעקבות תלונה של מנהל הרובע הנוגעת לפחי זבל שנשארים מחוץ לעסק של הנאשם, והפקח ציין כי העירייה מפנה את תכולת הפחים בימים ראשון שלישי וחמישי, כי שוחח עם הנאשם ובתו וביקש מהם לא לשים את הפח מחוץ לבית העסק. עוד ציין כי באותו מעמד רשם דוח או שניים נוספים לעסקים אחרים.

מנגד הנאשם הסביר כי מדובר במסדרון ארוך ובו מספר בתי עסק, כן בקומה העליונה קיימים בתי עסק נוספים, לדבריו סך הכל שישה עסקים, כאשר העסק שלו נמצא בסוף המסדרון פנימה והפחים משמשים את כלל העסקים, הוא אינו אחראי באופן בלעדי עליהם ובעבר כבר ביקש פחים קטנים יותר.

הגנה מן הצדק

שופטת בית המשפט לעניינים מקומיים בבת ים, כריסטינה חילו-אסעד, שקיבלה את דברי בעל העסק וזיכתה אותו ציינה בהחלטתה כי התרשמה כי מדובר באנשים אחראיים, אנשי עבודה ולא כאלה שמזלזלים בקיומם של הוראות החוק, שאף ביקשו פתרון אחר דוגמת פחים קטנים וטרם נענו על ידי העירייה.

"טעם נוסף לזיכוי נעוץ בעובדה כי רק עסקו של הנאשם, או לכל היותר עסק אחד נוסף, נאכפו באותו מעמד ולא מצאתי בעדות הפקח הסבר לכך. גם מהעובדה שדוח שניתן לעסק אחר בוטל, יש בה כדי להטות את הכף לזיכוי בבחינת הגנה מן הצדק", כתבה השופטת והוסיפה: "טענת האכיפה הבררנית משלבת בטענה רחבה יותר של הגנה מן הצדק, בשים לב לכך שעל הרשות למצוא פתרון הולם, בפרט כאשר האזרחים מתריעים ופונים ומבקשים פתרון ישים יותר".

___________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופטת כריסטינה חילו-אסעד

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות