האם יופסקו שידורי אל-גז'ירה בישראל?

אייל חן |
300 שופטים בשלוש שנים. אילוסטרציה shutterstock
אילוסטרציה shutterstock

שופט בית-המשפט המחוזי בתל-אביב, שי יניב, אישר את הוראותיו של שר התקשורת להפסקת שידורי ערוץ אל-ג'זירה, סגירת משרדיו בישראל, חסימת גישה לאתרי האינטרנט שלו ותפיסת מכשירים המשמשים לאספקת תכני הערוץ, וזאת למשך 35 ימים. זאת אומרת בימים הקרובים יאלצו בממשלה להאריך את הצו.

באישור היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, הוגשה לבית המשפט בקשה לאישור הוראות שר התקשורת ד"ר שלמה קרעי, להפסקת שידורי ערוץ אל-ג'זירה הקטארי, זאת מכוח סעיף 5 לחוק מניעת פגיעת גוף שידורים זר בביטחון המדינה (הוראת שעה-חרבות ברזל), התשפ"ד-2023. הוראותיו של שר התקשורת ניתנו בהסכמת ראש הממשלה, ובאישור הממשלה לאחר ששוכנעו על סמך חוות דעת של גורמי הבטחון כי התכנים המשודרים באל-ג'זירה בישראל פוגעים באופן ממשי בביטחון המדינה.

ההוראות נמסרו לספקיות התוכן חברות הוט ויס, לספקיות הגישה לאינטרנט ולחברת אל-ג'זירה באותו היום, ובמקביל נסגרו משרדי הערוץ במלון אמבסדור בירושלים, ונתפס ציוד אשר שימש לאספקת תכני הערוץ. בהמשך, נתפס ציוד נוסף, במשרדים בנצרת, אשר שימש אף הוא לאספקת תכני הערוץ.

"פגיעה ממשית בביטחון ישראל"

לאחר מספר דיונים ושימוע שנערך, קבע בית המשפט כי הוצגו בפניו ראיות משכנעות, ברורות וחד משמעיות, בדבר הקשר ההדוק לאורך זמן בין ארגון הטרור חמאס לבין ערוץ התקשורת אל-ג'זירה, תוך שארגון הטרור מקדם את מטרותיו באמצעות הערוץ. נאמר כי השידורים כללו תכני הסתה מובהקים, תיאורים "בזמן אמת" על מיקום כוחות צה"ל . נקבע כי אין ספק ששידורי הערוץ פוגעים פגיעה ממשית בביטחון מדינת ישראל.

עם זאת נקבע, כי העובדה שלא קוים שימוע מראש, מהווה פגם, אשר הליך השימוע המאוחר לא השכיל לרפא היות ולא הושלם. לפיכך, נקצבה תקופת ההוראות ל- 35 ימים. (התקופה המקסימלית בחוק היא 45 ימים). השופט יניב, סיים את החלטתו בדברים הבאים: "לא הרי ימי שלום כימי מלחמה. המחוג הדק המסמן את נקודת האיזון בין כלל השיקולים מוסט בשים לב למורכבות הייחודית בתקופת מלחמה. אכן, לחופש הביטוי חשיבות מיוחדת בשעת מלחמה. אולם כאשר קיימת פגיעה משמעותית בביטחון המדינה – ניתנת הבכורה לשיקול האחרון, שכן כמובא לעיל, 'זכויות אזרח אינן במה לכיליון לאומי'".

_____________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט שי יניב

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות