שני תושבי אילת חשודים בעבירות מס במיליוני שקלים

ראובן חן ושלומי בכר, נעצרו במסגרת פעילות של רשות המסים בחשד להעלמת מס וקיזוז חשבוניות פיקטיביות. ביהמ"ש שחרר את השניים בתנאים מגבילים
נעמה כהן |
רשות המסים, צילום: פלאש 90
רשות המסים, צילום: פלאש 90

ראובן חן ושלומי בכר הובאו בשבוע האחרון בפני בית משפט השלום באילת במסגרת פעילות בעיר של פקיד שומה חקירות ירושלים והדרום בשיתוף פקיד שומה אילת. ראובן חן, תושב אילת, חשוד בהעלמת הכנסות בסכום של לפחות 6 מיליון שקלים באמצעות חברות בבעלות בני משפחתו. שלומי בכר, תושב העיר גם הוא, חשוד בקיזוז חשבוניות פיקטיביות בסכום כולל של כ-3 מיליון שקלים. השניים שוחררו בתנאים מגבילים.

מהבקשה למעצר של ראובן חן עולה הוא חשוד בביצוע שורת עבירות מס באמצעות חברות של בני משפחתו. מהחקירה עולה כי לראובן חן גישה לחשבונות הבנק של החברות "סטוק חשמל אלקטרוניקה" בבעלות בן משפחתו ו"שמי אל אלקרטיק אילת בע"מ" בבעלותה של רעייתו, והוא המבצע את הפעולות בחשבונות בפועל. על פי החשד חן נהג להסוות את נתיב העברת הכספים בחברות לכיסו הפרטי מבלי לדווח על כך.

ניסו להקטין הכנסות

בבדיקה שבוצעה אצל נותני שירותים פיננסים באילת עלה החשד כי חן פורט צ'קים במיליוני שקלים אותם קיבל מלקוחות, ובדיקת חשבונות הבנק של חן ורעייתו מעלים כי הופקדו בחשבונם סכומים במיליוני שקלים שלא דווחו בספרי החברה. בנוסף, על פי החשד חן הפקיד לחברת "סטוק חשמל" סכום כולל של כ-10 מיליון שקל כאשר לחברה מעולם לא נפתח תיק ברשויות המס. על פי החשד, באמצעות פעולות אלה, חן העלים הכנסות בסכום של לפחות כ-6 מיליון שקל.

בפעילות אחרת של פקיד שומה חקירות ירושלים והדרום, עלה החשד כי שלומי בכר, תושב אילת ומנהל ובעלים של חברת א.ק.ל מערכות בע"מ העוסקת בייעוץ ניהולי, מעלים הכנסות באמצעות החברה. על פי בקשת המעצר, בכר עשה שימוש בחשבוניות כוזבות בסכום כולל של כ-3 מיליון שקל בספרי החברה, על מנת להקטין את הכנסות החברה ובמטרה להתחמק מתשלום מס.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות