חשד: קיזזו חשבוניות פיקטיביות בהיקף של 230 אלף שקל

חוקרי רשות המסים עצרו מספר חשודים, שהועסקו כמנהלי חשבונות במספר חברות באזור הדרום, ושעל פי החשד דרשו החזרי מס שלא כדין והלבינו כספים
דניאל בן חמו |
אילוסטרציה envato

חוקרי רשות המיסים עצרו אתמול (יום ד') מספר חשודים במסגרת פרשיה הנוגעת למספר חברות באזור הדרום. על פי החשד, החברות הפיצו וקיזזו בשנים האחרונות חשבוניות מס פיקטיביות בסכום כולל של כ-230 מיליון שקלים, אשר המע"מ הגלום בהן מסתכם בכ-40 מיליון שקלים, דרשו החזרי מס בלו שלא כדין והלבינו כספים. החשודים שנעצרו שוחררו לביתם בתנאים מגבילים.

במרכז הפרשה, שנחקרת על ידי חקירות מע"מ באר שבע והדרום, עומד שריף אבו סנינה, המתגורר בפלורידה מאז 2014. על פי החשד, אבו סנינה הפעיל את החשודים שנעצרו אתמול כמנהלים ומנהלי חשבונות בחברות, תוך הסתרת העבודה שהוא הנהנה העיקרי מהפעולות שבוצעו באמצעות החברות.

על פי החשד, בנוסף להפצה וקיזוז של חשבוניות פיקטיביות, עסקו החברות בדרישה של החזרי מס בלו על סולר בגין שימוש לכאורה בכלי רכב, אשר רישיון הרכב שלהם בוטל או שתוקפו פג. פעולות אלו הכניסו לחברות, לכאורה, מיליוני שקלים.

החשודים שנעצרו אתמול ושוחררו בתנאים מגבילים, הם: בלאל אבו סנינה, הרשום כמנהל בחברת אור אבו גוש בע"מ; אחמד עבדאללה מוחמד, הרשום כמנהל חשבונות באותה חברה; רונית טויטו, הרשומה כמנהלת באותה חברה; וחשוד נוסף שש מו נאסר לפרסום בשלב זה.

הותר לפרסום שמו של עו"ד החשוד בדיווח כוזב למיסוי מקרקעין

בית המשפט העליון קיבל היום (יום ה') את עמדת רשות המסים, שיוצגה על ידי עו"ד יורם הירשברג מהמחלקה הפיסקאלית בפרקליטות המדינה, ודחה את בקשת הערעור של עו"ד עאדל בדיר על החלטת בית המשפט המחוזי בת"א, אשר התיר את פרסום שמו, במסגרת חקירה של פקיד שומה חקירות מרכז ומיסוי מקרקעיןנתניה.

בהחלטתה, כללה כבוד השופטת יעל וילנר מספר הערות הנוגעות לחשיבות עיקרון פומביות הדיון והנסיבות שבהן יש לחרוג מעיקרון זה.

עו"ד בדיר נעצר לפני כחודש וחצי יחד עם נביל טאהא, בעל חברת הסעות מכפר קאסם אשר לו מכר את המקרקעין. על פי החשד, טאהא רכש מעו"ד עאדל בדיר 3 יחידות דיור תמורת סכום של 5.4 מיליון שקל. אולם, השניים דיווחו על עסקה למכירת יחידת דיור אחת תמורת סכום של 800 אלף שקל. בעקבות הדיווח הכוזב לכאורה, התחמק טאהא מתשלום מס רכישה בעוד שעו"ד עאדל בדיר התחמק מתשלום מס שבח, תוך ניצול של הפטור בגין מכירת דירת מגורים מזכה.

במסגרת הדיון על שחרורם ממעצר, נעתר בית משפט השלום בת"א לבקשתו של עו"ד בדיר להטיל צו איסור פרסום על שמו עד לסיום החקירה, בשל הנזק הכלכלי שעשוי להיגרם לו ובהיותו פעיל חברתי ואיש ציבור. רשות המסים הגישה ערעור נגד החלטה זו לבית המשפט המחוזי, אשר הורה על ביטול החלטתו של בית משפט השלום, משום שהמבקש לא הוכיח שהנזק שעלול להיגרם לו כתוצאה מפרסום שמו הוא נזק חמור, החורג מגדרו של הנזק הרגיל הנלווה לפרסום שמו של אדם החשוד בביצוע עבירות פליליות. בית המשפט העליון דחה את בקשת הערעור של עו"ד בדיר על החלטת המחוזי.

עו"ד נאוה הנס
עו"ד נאוה הנס

עו"ד נאוה הנס: "השטח אמר את דברו!"

עו"ד נאוה הנס, המתמחה בייצוג בעבירות מס, התייחסה לפרשה ואמרה: "למרות המלחמה של רשות המיסים באמצעות הדיווח המקוון שהכותרת שלו הייתה מלחמה ומיגור החשבוניות הפיקטיבית, מסתבר כי גם בשנת 2022 לשטח חוקים משלו וניתן לראות שהשימוש בכלי של חשבוניות פיקטיביות, על מנת להעלים הכנסות ולהלבין הון, לא נעלם ובמקרה זה ניתן לראות כי נעשה שימוש לצורך ביצוע העבירות במנהלי חשבונות, על מנת לבצע העבירות. אם בעבירות פליליות מסורתיות, משתמשים בכלי נשק, בעבירות המס משתמשים במנהלי חשבונות. כנראה שהמלחמה ממש לא הסתיימה, השטח אמר את דברו!".

____________________________________

עו"ד נאוה הנס

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות