הוארך מעצרה של אימו של ערן חייא – חשוד בתקיפה וסחיטה

ביהמ"ש האריך את מעצרה של ליאורה חייא ב-6 ימים, זאת בחשד לביצוע עבירות סחיטה באיומים ותקיפה של שותפה לשעבר בעסקי ההימורים
דניאל בן חמו |
אילוסטרציה envato

שופטת בית משפט השלום בתל אביב, רוית פלג בר דיין, האריכה בשישה ימים את מעצרה של ליאורה חייא, אימו של ראש ארגון הפשיעה ערן חייא, בחשד לעבירות של סחיטה באיומים ותקיפה, של תושב ר"ג, על רקע סכסוך בין שניים שהיו שותפים בעבר בעסקי הימורים. פרט לחייא הוארך גם מעצרם של שלושה חשודים נוספים שנעצרו יחד עימה.

על פי החשד, חייא ועוד שלושה חשודים, סחטו, איימו ותקפו בצורה קשה אדם מבוגר בשל הסכסוך שלו עם אחר, ששמו אשר ברכה ונעצר לפני כחודשיים. כתוצאה מהתקיפה הקשה הקורבן נחבל קשות עד לרמה של שבירת עצמות. כמו כן החשודים על פי המשטרה הגיעו אל הקורבן ואמרו לו בצורה מפורשת מה הם דורשים ממנו ומי שלח אותם אליו.

הארבעה הובאו הבוקר לבית המשפט שם טען נציג המשטרה כי לא מדובר באנשים שרשומים באיגוד הגישור אלא אנשים שבאופן ישיר מקושרים לארגוני פשיעה עוצמתיים והוא ביקש מבית המשפט להאריך את מעצרם של החשודים למשך 10 ימים.

הסנגורית: ה"קורבן" הוא גנב

מנגד, טענו באי כוח החשודים כי הקורבן לכאורה הינו עבריין שלטענתם אין אדם בישראל שהוא לא עקץ. "את אמא שלו הכניס לחובות, את הבן שלו הכניס רכבים על שמו. עד כדי כך שגרם לאיש מנתניה להתאבד לכאורה. זה הבן אדם שמשטרת ישראל כל כך דואגת לשלומו ובטחונו עד כדי כך שעוצרת אנשים בטענה שסחטו אותו כשהוא מה שעושה בחייו זה לגנוב כספים, ומבני משפחתו ולהביא אותם למצב של חובות. כל מי שמגיע איתו למגע מסתבך. הוא לא מסכן, ממה שאני יודעת גרם לאחר בנתניה שהיה לו חובות בגללו התאבד. מת. זה האדם שבונים עליו תיק", אמרה עו"ד שני מורן.

עוד הוסיפה עורכת הדין: "זה בן אדם שמסובך בחובות ובבעיות מעל ראשו. מי שהולך לישון עם כלבים שלא יופתע שמתעורר עם פרעושים. אף אחד לא אומר שצריך לתקוף או לסחוט אותו. שמוצג פה מוצג שווא, יש סכסוך בין אנשי עסקים ויש סכסוך בעולמות מקבילים, הוא חייב כספים ובאים ומבקשים ממנו הוא לא הקורבן פה".

הסנגורית של ליאורה חייא, עו"ד נעמה אלחדד אמרה בבית המשפט כי חייא בת 60 נעדרת כל עבר פלילי שהגיעה לחקירה ודיברה מעומק ליבה. לא חשבה שיש צורך בכלל לדבר עם עו"ד כי היא יודעת שהיא לא קשורה למקרה. "אין לה קשר למתלונן, היא לא ביצעה שום אקט אלים. עם מה נותרנו? שאני לא אחזור על אופיו הקלוקל בלשון המעטה של יניב מזרחי, מה שהוא עושה כאן, הוא מבצע שימוש ציני בימ"ר תל אביב".

השופטת בר דיין, כאמור האריכה את מעצרם של הארבעה בשישה ימים, תוך שהיא מציינת כי לא ניתן בשלב זה לערוך הפרדה בין החשודים ומעיון בדוח הסודי של המשטרה קיימות פעולות חקירה המחייבות מעצרם של החשודים.

_________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופטת רוית פלג בר דיין

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות