הוארך מעצר החשודים בשחיתות בעיריית ת"א: "קיים חשד סביר"

בדיון הארכת מעצר שהתקיים בביהמ"ש השלום בראשל"צ עלה כי היקף העבירות שבוצעו עומד על כרבע מיליארד שקל: "לא מן הנמנע שיעצרו חשודים נוספים"
דניאל בן חמו |
להב 433. ארכיון

שופטת בית משפט השלום בראשון לציון, דורית סבן נוי, האריכה בשמונה ימים את מעצרם של 12 החשודים בעבירות שוחד, הלבנת הון וקיזוז חשבוניות פיקטיביות בעיריית תל אביב. בדיון ציינו כי היקף העבירות עומד על כרבע מיליארד שקל.

בבית המשפט אמרו נציגי המשטרה כי מדובר בחקירה סמויה של למעלה משנתיים, והמעורבים חשודים בעבירות חמורות כולל שוחד, הלבנת הון בהיקפים ענקיים, הפצת חשבוניות פיקטיביות, הטיית מכרזים, עבירות זיוף וקבלת דבר במרמה ועוד.

"מדובר", אמר נציג המשטרה, "במערכת שוחד משומנת היטב, שקיימת בין חברות שמספקות שירותי ניקיון לעיריית תל אביב ובין עובדים בכירים בעירייה, כולל סגני מנהלי אגפים, חברי ועד בכירים, ומנהלי חבל אזור. בתמורה לשוחד כספי ושווה כסף, עובדי העירייה מבטיחים שחברות אלו יזכו במכרזים. הם מזיזים מתחרים אחרים ומשנים מאפיינים של המכרזים לטובת החברות הזוכות".

"עובדי העירייה מרמים את נתוני היקפי העבודה ומגדילים את התשלום שמשלמת העירייה לחברות הניקיון, תוך חלוקת רווחים בין המעורבים. חברות הניקיון מבצעות קיזוז והפצה של חשבוניות פיקטיביות בהיקף של מאות מיליוני שקלים, כשהכסף נגנב במישרין מקופת העירייה ופוגע בציבור התושבים ובאזרח הקטן בסופו של דבר", אמר נציג המשטרה.

מנגנון שליטה

לדברי צוות החקירה, שילוב הזרועות בין עובדי העירייה הבכירים הביא להיקף עבירות של כרבע מיליארד שקלים, אחד החשודים שנעצר, ומעצרו הוארך כמו של יתר החשודים, נטען לגביו כי היה חלק ממנגנון שהייתה לו שליטה על שתי חברות: חברת "א.מ חקלאות" וחברת "סקאי סטאר".

חשוד נוסף שנעצר, הינו עובד העירייה, שלום בן דוד, תושב גבעתיים, סגן מנהל באגף התברואה בציי הרכב של עיריית תל אביב. בן דוד נעצר כבר לפני כ-12 שנים כאשר שימש בתפקיד בכיר באגף התברואה. כבר אז נטען כי פעל לקדם אינטרסים של גורמים מארגון הפשיעה של מוסלי בעירייה, במטרה למקסם רווחים כלכליים, אולם אז זה לא הבשיל לכתב אישום. כעת החשדות שמייחסים לו כוללים בין היתר קבלת שוחד ובתמורה הטעיית מכרזים.

בסיכומו של דבר השופטת האריכה את מעצרם של 12 מהחשודים עד ליום שני ועצורה אחת שוחררה למעצר בית. "שוכנעתי כי קיים חשד סביר הקושר את החשודים לעבירות המיוחסות להם בבקשת המעצר", ציינה השופטת בהחלטתה. כעת המשטרה תמשיך בחקירה ולא מין הנמנע שיעצרו חשודים נוספים ככל שהחקירה תתקדם.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות