הילד דומה לך? תשלם לאימו מזונות

ביהמ"ש למשפחה קיבל את בקשתה של אדם כבן 13 לקבלת מזונות זמניים מעו"ד שעימו ניהלה רומן מחוץ לנישואים ושלטענתה הוא אביו, אף שהדבר טרם הוכח
גילי סיוון-כהן |
צילום אילוסטרציה: envato

שופט בית המשפט לענייני משפחה בחיפה, טל פפרני, קיבל לאחרונה בקשה של אם לילד כבן 13 לתשלום מזונות זמניים מעורך דין שעימו ניהלה רומן מחוץ לנישואים ולטענתה הוא אביו. השופט ציין בהחלטתו כי הנתבע התחמק בכל דרך מבירור האבהות ובינתיים יש לפסוק לילד מזונות שיאפשרו לו להתקיים.

על פי התביעה, השניים ניהלו בעבר קשר רומנטי שכתוצאה ממנו נולד בנם. לטענת התובעת, מאחר שבאותו זמן היא הייתה נשואה בעלה נרשם אוטומטית כאבי הקטין, למרות שלא היה ביניהם כל קשר אישי, וב-2013 הם התגרשו. האם ציינה כי היא בטוחה שהנתבע הוא האבא והילד דומה לו מבחינה חיצונית באופן שאינו מותיר מקום לספק.

עוד ציינה בתביעה, כי הנתבע יודע שהוא אביו של הקטין, במשך שנים קיים עמו קשר, נפגש איתו, שוחח עמו טלפונית והוא אף קורא לו "אבא". כאשר לפני מספר שנים, היא הגישה נגדו תביעה לבירור האבהות, הוא ניתק את הקשר.

מנגד, בכתב הגנה טען עורך הדין, כי אכן קיים קשר אינטימי עם האם ולא הכחיש את אבהותו. עם זאת, הוא התחמק באופן שיטתי מבירור האבהות עד שהאם נאלצה לעתור למחיקת תביעת האבהות והנתבע ביקש לדחות את התביעה על הסף, מאחר ולדבריו מדובר בתביעה שהוגשה בעבר ונמחקה. לשיטתו, התובעת צריכה קודם להוכיח את האבהות, ועד אז אין מקום לדון בתביעתה למזונות.

לא מכחיש ולא מאשר

השופט פפרני ציין כי הנתבע צודק שככלל אין מקום לחיוב במזונות, אפילו זמניים, לפני בירור אבהות. עם זאת, הוא הוסיף, מקרה זה אינו מקרה רגיל והוא יוצא מגדר הכלל. "מצטיירת תמונה, לפיה המשיב אינו מכחיש כי קיים עם המבקשת מערכת יחסים אינטימיים, ועם זאת, מסרב לשתף פעולה עם תביעת האבהות, והליך בדיקת רקמות, ואף מתחמק, בכל דרך אפשרית, מניהול ההליך", כתב השופט והוסיף כי גם הילד מכיר את הנתבע ויודע שהוא אביו, ובנסיבות אלו ניתן לראות בהתנהלות הנתבע כראיה נוספת שתומכת ומחזקת את גרסת האם.

באשר לטענת מחיקת התביעות על ידי האם ציין השופט פפרני כי אין לזקוף זאת לחובתו של הילד – והוא זה שזכאי למזונות. מסקנת השופט הייתה שיש לחייב את הנתבע במזונות זמניים, שמטרתם להבטיח את קיומו של הקטין עד לבירור סופי של התביעה. בסופו של דבר נקבע כי על הנתבע לשלם לידי האם דמי מזונות ומדור בסך 1,850 שקל לחודש, החל מיום הגשת התביעה ועד גיל 18.

לאחר מכן יהיה עליו לשלם שליש מהסכום עד לסיום שירות החובה של הילד בצה"ל. עוד נקבע כי הצדדים יישאו בחלקים שווים בהוצאות רפואיות חריגות ובהוצאות חינוך חריגות של הקטין.

_______________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט טל פפרני

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות