"סייע לאזרחית אוקראינה להיכנס לארץ שלא כדין"

ביהמ"ש קבע כי מקסים בביצקי העניק לאזרחית הזרה הזמנה כוזבת לביקור רשמי בעירייה והציג מצג שווא לבקרי הגבול "תוך הסתרת המטרה העיקרית לכניסתה"
רונן לוי |
ביקורת גבולות בנתב"ג. המצולמים אינם קשורים לכתבה. צילום: פלאש 90

שופט בית משפט השלום בראשון לציון, מנחם מזרחי, הרשיע את סגן ראש עיריית ראשון לציון לשעבר, מקסים בביצקי בכך שסייע לקארינה קרוואנסקה, אזרחית אוקראינה, להיכנס לארץ שלא כדין באוקטובר 2022. בביצקי הורשע בכל העבירות שיוחסו לו: קשירת קשר לפשע, זיוף בידי עובד ציבור, מרמה והפרת אמונים, מתן ידיעה כוזבת בכניסה לישראל ושיבוש מהלכי משפט.

על פי הכרעת הדין, קרוואנסקה ביקשה בקבוצת וואטסאפ סיוע בכניסה לישראל מחשש שהדבר לא יתאפשר לה, בביצקי נחשף לבקשה, הציג את עצמו כסגן ראש עיר והכין תוכנית מורכבת כדי לאפשר לקרוואנסקה להיכנס ארצה. בין היתר, נתן לה בביצקי מסמכים מזויפים ש"העידו" שהיא הוזמנה בידי העירייה ושהוזמן עבורה מלון, ואף אמר לה שעשה זאת בעבר.

מפקחי רשות ההגירה בנתב"ג חשדו בסיפורה של קרוואנסקה וסירבו לאפשר לה להיכנס ארצה. בביצקי הגיע לשדה, שהה בו קרוב ליממה, ציין את תפקידו ודרש לשנות את ההחלטה. כאשר זומן לחקירה משטרה, הוא מחק מהטלפון הנייד שלו את כל הסימנים לקשר עם קרוואנסקה.

השופט מזרחי מצא את עדותה של קרוואנסקה אמינה, תוך דחיית טענת בביצקי לפיה היא ביקשה להפלילו וציין כי המסמכים המזויפים שיצר בביצקי, חוסר אמינותו ומהימנותו והעובדה שכאמור מחק את ההתכתבויות עם קרוואנסקה ועדויות נוספות, הובילו להרשעתו.

הזמנה רשמית, אבל מזויפת

"הנאשם העניק לקארינה הזמנה כוזבת, מלאכותית ומעושה, שכוללת מצג כוזב, כאילו היא מוזמנת לישראל, לביקור רשמי בעיריית ראשון לציון, שבכוחו לסייע בכניסתה לישראל. הוא גיבה זאת בהזמנה לבית המלון, בהודעת הוואטסאפ שנדונה לעיל. הוא הנחה אותה להיכנס ארצה תחת סיפור כיסוי כוזב, תוך הסתרת המטרה העיקרית לכניסתה ארצה", כתב השופט מזרחי.

עוד הוסיף: "עם נחיתתה, המשיך והציג מצגים כוזבים לבקריות הגבול, כאילו מדובר במי אשר מוזמנת באופן רשמי לעיריית ראשון לציון, כעמיתה, בעניין מקצועי, ביטחוני, לכנס, לפרויקט, בעוד שלא כך היו פני הדברים, ומבלי לספר את מלוא האמת העובדתית וכל זאת ביודעו, כי מטרתה העיקרית הייתה לבקר את אימה השוהה משך שנים בישראל באופן לא חוקי, וכי אם סיבת הגעתה האמתית הזו תפרש בפני הרשויות, סיכוייה להיכנס ארצה קטנים מאוד".

_____________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט מנחם מזרחי

 

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות