נאשם באיומים על שופטת: "צריך להוציא אותה להורג"

תושב גבעתיים, 56, נאשם כי איים גם על בעלי תפקידים שמונו ע"י ביהמ"ש במסגרת הליך כינוס נכסים. הפרקליטות מבקשת להותירו במעצר עד תום ההליכים
אייל חן |
300 שופטים בשלוש שנים. אילוסטרציה shutterstock
אילוסטרציה shutterstock

תושב גבעתיים, בן 56, איים על שופטת בית המשפט לענייני משפחה ועל בעלי תפקידים נוספים שמונו על ידי בית המשפט במסגרת הליך כינוס נכסים. כעת הוגש נגדו לבית משפט השלום בתל אביב, כתב אישום ובקשה למעצר עד תום ההליכים. בעבר הנאשם הצית את המשאית אשר הגיעה אל הנכס על מנת לפנות את חפציו והוא הורשע בהצתה.

על פי כתב האישום, מינתה השופטת תמר סנונית פורר, את עו״ד שמעון דני חסקי ככונס נכסים מטעם בית המשפט, לצורך פירוק השיתוף בדירה בבעלות הנאשם וגרושתו של הנאשם ומוטי אהרון היה קבלן ההוצאה לפועל אשר היה אמון על הפינוי והאחסון של תכולת הנכס. לפני כשבועיים, ניתן פסק דין על ידי השופטת סנונית פורר, בו התקבלה תביעת הפינוי של כונס הנכסים ונקבע כי על הנאשם לפנות את הנכס.

מספר ימים לאחר מכן הגיש הנאשם מכתב לאתר נט המשפט במסגרת ההליך, שכותרתו: "הודעה על גניבת רכוש, ביזה, עושק ומרמה״ ובראש המכתב שמותיהם של השופטת והמתלוננים ובמכתב, טען הנאשם כי רכושו נבזז ממחסני האחסון, וכן כי: "מעבר לביזה והחוסרים הרבים הרי אחסון הרכוש הוא בגדר שערורייה והוא בעצם מעיד על שרשרת מושחתת ורקובה שמתחילה בשופטת שקרנית ומסוכנת".

"השופטת מושחתת"

בהמשך המכתב, איים הנאשם באומרו: "ככל שהמבקש לא יקבל את הציוד חזרה וזאת לאחר שהמשטרה לא תדאג להחזירו הרי המבקש יפעל ויפגע ברכושם של 4 האנשים הרשומים בכותרת". הנאשם הוסיף ואיים בפגיעה שלא כדין בשופטת ובמתלוננים באומרו: "ככל שרשויות האכיפה לא יטפלו כראוי בביטול מכירת ביתו של המבקש ולא יפעלו להחזרת רכושו או פיצוי הולם לרבות עוגמת הנפש של המבקש וילדיו, המבקש יפעל בזמן ובמועד המתאים בשבילו על מנת לפגוע ברכושם ובגופם של 4 המושחתים בכותרת״.

עוד באותו היום, נחקר הנאשם בתחנת המשטרה. במהלך חקירתו אמר הנאשם לחוקר שהשופטת מושחתת ובהמשך איים בפגיעה בה באומרו כי: "צריך להעמיד אותה לדין ולהוציא אותה להורג". עוד הוסיף הנאשם במסגרת חקירתו כי צריך לשפוט את השופטת "על פשעים של האנושות", ואיחל לה שתמות.

הנאשם בחקירותיו הודה בשליחת המכתב וכן בשליחת המיילים. אולם הכחיש כוונה לאיים. לטענתו לא מדובר באיום פלילי אלא "איום שבדין" וכי התכוון לפעול נגדם משפטית. המתלוננים בעדותם תיארו את תוכן האיומים אשר הופנו כלפיהם ואת חששם מפניו. עוד תיארו את אופיו והתנהלותו של הנאשם במהלך השנים בהם מתנהלים הליכים שונים כנגדו.

המשטרה: "לעקור התנהגות זו מהשורש"

‏"נסיבות ביצוע העבירות מעידות על כך שמן הנאשם נשקפת מסוכנות כלפי המתלוננים והציבור בכללותו. כפי שעולה מחומר הראיות המשיב כתב על גבי המכתב בצורה ברורה, שאינה משתמעת לשתי פנים, איומים מפורשים כלפי 4 המתלוננים, בו מציין כי במועד המתאים בשבילו, יפעל לפגיעה ברכושם ובגופם של המתלוננים", נכתב בבקשת המעצר, "בעת האחרונה אנו צופים בגילויי אלימות כלפי עובדי ציבור, אלימות שרק הולכת וגוברת, על רקע חוסר שביעות רצון מהחלטותיהם אשר ניתנות מתוקף תפקידם. עלינו להוקיע התנהגות זו ולפעול לעקור אותה מהשורש".

בבית המשפט, ביקש הנאשם לחזור בו מהודאתו במשטרה והשופטת מירי הרט ריץ, האריכה את מעצרו עד החלטה אחרת וביום רביעי השבוע יתקיים דיון נוסף בבקשת הסנגור לשחררו בתנאים מגבילים.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות