השוטר לאישה שביתה נפרץ: "בואי לא נשאר זרים, בואי נהיה חברים"

שוטר מתחנת פ"ת הורשע כי ניצל את המידע שקיבל במשטרה מתלונות של נשים, הגיע אליהן הביתה וניסה להתחיל עימן. הוא נידון לנזיפה חמורה ולקנס כספי
אייל חן |
עו"ד יוני ג'ורנו
שוטר, ארכיון.

יש אנשים שמשתמשים בטינדר או באפליקציות אחרות על מנת להכיר נשים. שוטר מתחנת פתח תקווה, מצא שיטה אחרת להכיר נשים, כאלה שהתלוננו – במקרה אחד, הוא חיפש בפייסבוק את פרטיה של אישה שבעלה נעצר והחל להציע לה הצעות בין השאר הוא קיווה להיות: "הלטיני הראשון שלה" ובמקרה אחר, הוא הציע לאישה שביתה נפרץ "בואי לא נשאר זרים בואי נהיה חברים". באחרונה נגזר עליו עונש של נזיפה חמורה וקנס בסך 3,000 שקלים.

על פי כתב האישום, האזרחית הגיעה לתחנת המשטרה בפתח תקווה והגישה תלונה על אירוע אלמ"ב שאירע לכאורה בינה לבין בן זוגה. למחרת, התקשרה למשטרה לברר אודות פרטים הנוגעים לאירוע והנאשם, אשר ישב באותה עת ביומן התחנה, השיב לשיחתה. עוד באותו היום השוטר איתר ברשת החברתית "פייסבוק" את פרטיה, פנה אליה ושאל לשלומה, הכל במטרה ליצור הכרות אישית עמה לצורך קשר זוגי.

בין השאר הוא צילצל אליה מספר רב של פעמים ושאל לשלומה, והחל ליצר עימה קשר בזמן שבעלה במעצר. בין השאר אמר לה שהוא יכול לייעץ לה כי הוא רוצה שהיא תרגיש בטוחה ולמרות שאמרה שהיא שאינה מעוניינת בכך בשלב זה של חייה אמר לה באחת הפעמים: "בכיף…אני פה…מקווה שאשמע ממך מהר…שנוכל להיפגש…ואהיה הלטיני הראשון…אם את בראש שלי…את רק תהני". בפעם אחר שאמרה לו שהיא מחכה לחוקרת בתחנה אמר לה: "אני ער מחכה לך…אני אחרי אימון…בינתיים תספרי על עצמך…כמה אחים אתם?… מה חשוב לך בגבר, מה מדליק אותך בגבר? סרטים?".

"מה חשוב לך בגבר?"

במקרה אחר, התקבל דיווח על חשד להתפרצות לדירה בפתח תקווה. השוטר שהיה אותה עת במשמרת, יחד עם שוטר נוסף, טיפל באירוע. עם סיום הטיפול, עזב הנאשם את המקום וכעבור כשעה וחצי איתר את פרופיל הפייסבוק של המתלוננת ושלח לה בקשת חברות. בד בבד, שלח לה הודעה בפייסבוק אשר תוכנה: "את מוכרת לי". משלא נענתה להודעה, השוטר לא ויתר, איתר את דף האינסטגרם שלה. וביקש לשלוח לה "עוקב".

יום למחרת ולאחר שלא הגיבה לבקשותיו, שלח הנאשם הודעת "וואטס-אפ" למכשיר הנייד שלה ושאל אותה מהיכן הם מכירים. האישה ניסתה להתחמק והשיבה שאינה יודעת מי הוא ובתגובה ענה השוטר שהוא יודע מי היא, שהיא הבחורה שמסרה מידע אודות האירוע. בהמשך לכך, שאל לשלומה ואם נרגעה מהאירוע והיא השיבה שהכל בסדר ושבן זוגה הרגיע אותה, וזאת על מנת שיחדל ממעשיו. בהמשך, שלח לה הודעה נוספת "בואי לא נשאר זרים בואי נהיה חברים", כאשר היא לא השיבה להודעה זו הוא חדל ממעשיו.

התביעה ציינה כי מתלוננים ומתלוננות הפונים למשטרה מבקשים לקבל טיפול משטרתי ולא טיפול זוגי. לא מדובר על אתר הכרויות בו כל משתתף מציע את מועמדותו אלא פניה לשם קבלת טיפול מקצועי בעל גבולות ברורים והשוטר לא השכיל לשמור על גבולות אלו. "גם אם נקבל את טענתו ולפיה פנה למתלוננות בצורה תמימה וכוונתו היתה ליצור קשר משמעותי, הפגיעה בתדמית המשטרה הינה אותה פגיעה", ציינו שם. השוטר מצידו לקחת אחריות על המעשים. טען כי עמד בפני תקופה לא פשוטה בחייו וטעה בכך שערבב את חייו האישיים עם המקצועיים.

השופטים ציינו בגזר הדין כי מושכלות יסוד הן שאסור לשוטר לנצל את מעמדו המקצועי לשם קידום ענייניו האישיים. "מדובר בשני כישלונות שונים – רצף שמגלה שלא מדובר בטעות חד פעמית אלא במעין שיטה. על כך נוסיף שבאישום הראשון היו לנאשם מספיק תמרורי אזהרה שאותתו על חוסר רצונה של המתלוננת בקשר והיה עליו להבין שהיא אינה מעוניינת בו כאדם פרטי אלא במה שיכולה להשיג ממנו כשוטר ובכל זאת ולמרבה הצער לא סיים את הקשר באופן מיידי", נכתב בגזר הדין.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות