שוטר תובע: "ניסו להפליל אותי ולמנוע את קידומי"

שוטר במשטרת ת"א הגיש תביעת לשון הרע נגד 3 קצינים המשרתים עמו בטענה כי אלו התנכלו לו והכניסו לתיקו האישי מסמכים "חסרי שחר" במטרה להשחיר את פניו
עו"ד יוני ג'ורנו
שוטר, ארכיון.

לבית משפט השלום בתל אביב, הוגשה תביעה לשון הרע חריגה של שוטר במשטרת תל אביב, נגד שלושה קצינים, שלטענתו החליטו להתנכל לו בשל העובדה שביצע פקודה שקיבל. השוטר שתובע מהקצינים ומשטרה 300 אלף שקלים, טוען כי הקצינים הכניסו מסמכים חסרי שחר לתיקו האישי על מנת להשחיר את פניו ולמנוע את קידומו בעתיד.

התובע ששירת בתפקיד סגן מפקד יחידה, ביחידת סיור, היה מיועד לצאת לקורס קצינים לאחר שהצטיין וקיבל ציון הערכה יוצא דופן, הנחשב לציון הגבוה ביותר במשטרת ישראל. בשנת 2019 חזר הציון יוצא דופן בהערכה התקופתית, ובמדד איכות קיבל את הציון הגבוה ביותר ביחידתו, ציון תפקוד 120.

המקרה בו החל בסכסוך עם הקצינים ארע בחודש אוקטובר 2020. אז, כך לפי התביעה, עבד משמרת לילה בתפקיד סגן מפקד יחידת סיור וקיבל הנחייה מקצינה תורנית, לפרוץ לדירה מחשש לחיי אדם בדירה. השוטר בטרם ביצע את הנחיית הקצינה התורנית, ניסה להניא את הקצינה מלבצע את הפריצה לדירה אולם לבסוף החליט שלא לסרב פקודה מאחר ודובר באירוע מציל חיים, שהתברר לאחר פריצת הדירה, כי הדירה ריקה ואין נפש חיה בדירה.

בסיום משמרת לילה עת הגיעה הנתבעת למשמרת בוקר, מציין השוטר בתביעה, לא היה מקובל עליה ביצוע הפריצה לדירה ובמקום להתעמת עם הקצינה התורנית, שנתנה את הפקודה, החליטה להעיר לשוטר בצורה בוטה על תפקודו הלקוי ושוב יש לומר כי הדילמה בה ניצב השוטר, סירוב פקודה לבין ביצוע פקודה.

"בניגוד לערכי המשטרה"

"השוטר כמובן שבחר בדרך של ביצוע הפקודה, שהרי לא מדובר בפקודה בלתי חוקית בעליל שניתן לסרב לה", נכתב בתביעה. "הנתבעת החלה לצעוק ולהטיח עלבונות בשוטר בפני כל השוטרים שנכחו במשמרת, ואף בסיום השיחה הפוגענית, עת יצא השוטר למסדרון היחידה, יצאה הנתבעת ממשרדה והחלה לצעוק, להשפיל ולבזות את השוטר בנוכחות מפקדים, פקודים, ושוטרי המרחב ששהו בקומה השנייה בבניין המרחב, וכל זאת, בשל ביצוע פקודה של קצינה תורנית… הנתבעת, בחוסר תום לב ובדרך שאינה מקובלת, החלה להפיץ ביחידה את דבר פריצת הדירה 'לשווא', וזאת מבלי לבצע תחקיר מסודר, לזמן את הקצינה התורנית לתחקיר, על מנת שניתן יהא ללמוד ולהפיק לקח לאירועים הבאים".

לאחר המקרה, כך לטענת השוטר, הוכנסו לתיקו האישי דיווחים על התנהלותו באירועים שכלל לא אירעו. לדבריו, מדובר היה בהכפשות ודברי בלע והפגיעה המהותית בשוטר בוצעה על ידי הנתבעת בחוסר תום לב, בדרך שאינה מקובלת, ובדרך שאינה דומה ולו במעט לערכי משטרת ישראל.

"הנתבעת", נכתב עוד לבית המשפט, "החלה בדרכים נלוזות לאסוף אירועים מהעבר על השוטר והכניסה אותם לתיקו האישי של השוטר מבלי להביא הדבר בפני השוטר, על-מנת שיגיב לאירועים מהעבר, אם בכלל היו אירועים שכאלה וכן שלושה ימים מיום האירוע, נתבקש מפקדו הישיר של השוטר, להודיע טלפונית לשוטר שהוא מודח מתפקידו וזאת על-פי הנחיית הנתבעת".

__________________________________________________________

עו"ד ליאור שבי

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות