למה שוחרר ממעצר חשוד בגידול וסחר בסמים?

255 שתילי קנאביס נתפסו אך בעל המקום שוחרר, לאחר שביהמ"ש קבע כי קיים קושי עם צו החיפוש המשטרתי כפי שבוצע. השופטת: "החקירה תימשך"
דניאל בן חמו |
258 צמחי קנאביס נתפסו - תצלום אילוסטרציה
אילוסטרציה envato

המשטרה עצרה את תושב תל אביב, בן 22, בחשד לגידול וסחר בסמים, לאחר שבמחסן ליד ביתו נתגלו מעבדה ובה 255 שתילי מריחואנה. בית המשפט שיחרר אותו למעצר בית וקבע שקיים קושי עם צו החיפוש כפי שבוצע. לטענת הסנגור, הגיע אדם למשטרה אמש וטען כי המחסן שלו, אולם הוא נשלח לביתו.

לפני כשבועיים ובעקבות מידע מודיעיני שהגיע למשטרה, הוצא צו חיפוש נגד החשוד זאת בשל החשד שהוא מגדל סמים בביתו. אתמול בוצע הצו , כאשר הגיעו צוותי משטרה למקום וערכו חיפוש באותו הבית, שם נמצא חומר החשוד להיות סם במשקל של כ-5 גרם. במהלך החיפוש נתפס צרור מפתחות, ליד הבית היו שני מחסנים, צוות המשטרה ערך חיפוש בתוך המחסנים, ובהם נתפסו 255 שתילי קנאביס, במשקל כולל של 1.300 ק"ג.

החשוד נעצר והובא לחקירה בתחנת המשטרה וטען כי אותם שתילים אינם שייכים אליו, כי אין לו קשר למקום ולנמצא בו.

מי בעל הבית?

השבוע הובא החשוד לבית המשפט, שם טען הסנגור כי לתחנת המשטרה הגיע שוכר המחסן והבעלים של הציוד שנמצא במחסנים, אך הוא נשלח מהמשטרה מבלי שנגבתה ממנו עדות. נציג המשטרה טען כי הוא לא מודע לכך ואותו אדם מוזמן להגיע לתחנה ולמסור עדות היום. עוד נטען כי מדובר בצעיר ללא עבר פלילי וביקש לשחררו.

השופט אביטל אמסלם גלבוע שלא קיבלה את בקשת המשטרה להאריך את מעצרו בחמישה ימים, שיחררה את החשוד לאחר שציינה בהחלטתה: "אני סבורה שקיים קושי עם הצו כפי שבוצע, כי ישנו קושי גם לייחס לחשוד את הבעלות והחזקה במחסנים וכאשר הדברים מצטרפים לכך שמדובר בחשוד נעדר עבר פלילי מכל סוג שהוא או תיקים פתוחים – כל אלה מביאים אותי למסקנה שניתן יהיה להמשיך את החקירה בעוד החשוד משוחרר בתנאים מגבילים", כתבה השופטת אמסלם גלבוע.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות