"דקר למוות ביציאה מבית הכנסת" – שרון סנקר הורשע ברצח באדישות

שופטי המחוזי בב"ש דחו את טענת הנאשם כי פעל מתוך הגנה עצמית כשדקר למוות את המנוח וקבע כי העובדה שהשליך את הסכין תוך כדי מנוסה סותרת את גרסתו
אייל חן |
פס הפרדה משטרתי בזירת רצח
ארכיון

הרכב שופטי בית המשפט המחוזי בבאר שבע דניאל בן טולילה, השופטת טל לחיאני שהם והשופט יואב עטר, הרשיעו את הנאשם שרון סנקר ברצח באדישות.

על פי עובדות כתב האישום, בחודש ספטמבר 2022, בשעות הערב בעיר דימונה, הנאשם נתקל באקראי במנוח אשר יצא מבית הכנסת. בין השניים התגלע וויכוח מילולי במהלכו הנאשם שלף חפץ חד שנשא על גופו, דקר את המנוח דקירה אחת בבטנו, ונמלט מהמקום. המנוח התמוטט במקום ומותו נקבע בסמוך לאחר מכן.

במסגרת ניהול התיק, הנאשם טען כי הוא פעל מתוך "הגנה עצמית" עקב חששו הרב מפני המנוח (על רקע אירועים קודמים) בהצטרף לכך שבאירוע עצמו, המנוח תקף אותו פיזית והפילו ארצה. בנוסף, נטען על ידי ההגנה כי מותו של המנוח לא נגרם מהדקירה והדימום אלא בשל אירוע לבבי שהתרחש בסמוך לפני הדקירה ועל רקע היותו של המנוח חולה במחלת לב חריפה.

התנהגות מפלילה

במסגרת הכרעת הדין, הרכב השופטים דחה את טענת "ההגנה העצמית". נקבע כי לא הוכחה תקיפה פיזית, וגם אם הייתה מוכחת, לא היה בה כדי להכשיר שימוש בסכין ודקירתו של המנוח. עוד נקבע כי הדקירה והפגיעה בכלי דם מרכזיים היו הגורם המכריע שהביא למותו של המנוח. מחלת הלב ממנה סבל, לבדה, לא הייתה גורם המוות, ולכל היותר, היה בה כדי להחיש את מותו.

באשר ליסוד הנפשי נקבע על ידי בית המשפט כי הנאשם פעל ב"אדישות" בציינו: "מי שדוקר אדם באמצעות חפץ חד דקירה עמוקה בבטנו ולא עומד על תוצאות מעשיו, מלמד על עצמו שהוא לכל הפחות אדיש. העובדה כי חלף הגשת עזרה היה עסוק בעת מנוסתו בהשלכת הסכין וכן את החולצה שלבש זרק לפח אשפה (התנהגות מפלילה בפני עצמה) מקשה עוד יותר לקבל את דבריו".

_______________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופטת טל לחיאני

 

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות