אפור זה הכתום החדש? צבע השיער שעמד במחלוקת

ספר מאזור הצפון יפצה לקוחה ב-5,000 שקלים לאחר שצבע את שיערה לכתום במקום ל"סילבר גריי". השופט: "המראה החיצוני שלה נפגע באופן משמעותי"
גילי סיוון-כהן |
אילוסטרציה envato

ספר מאזור הצפון יאלץ לפצות לקוחה ב-5,000 שקלים, לאחר שצבע את שיערה במקום בצבע סילבר גריי אותו ביקשה לצבע סגול ולאחר שצבע אותו לאדום, יצא לה צבע כתום. הרשם מרט דורפמן, חייב את הספר בעוגמת נפש וציין בפסק הדין: "יש לזכור כי מראה חיצוני של אדם הוא חלק אינטגרלי חשוב ביותר מאישיותו וניכר שבנסיבות המקרה המראה החיצוני של התובעת נפגע באופן משמעותי".

התובעת הגיעה למספרה וביקשה לעצב ולצבוע את שערה. לטענת התובעת, סוכם עם הספר (הנתבע) כי הוא יצבע את השיער בצבע סילבר גריי, אך לאחר סיום הצביעה, הופתעה לגלות כי צבע שיערה סגול, ולאחר השטיפה השיער נהפך ללבן. למחרת התובעת פנתה שוב לספר והלינה על תוצאת הצביעה. הנתבע הציע לה לצבוע את שיערה בצבע אדום. התובעת הסכימה, אך לאחר הצביעה, התקבל צבע כתום.

לטענת הספר, הוא עובד במקצוע מזה 33 שנים, בעל ניסיון רב בתחום וכי זו הפעם הראשונה בכל תקופת עבודתו כספר שהוא נתקל בסוג של טענות שקריות כאלה. לדבריו, תמורת השירות שלו סוכם כי התובעת תשלם סך כולל של 400 שקלים. עוד נטען, כי אכן התובעת בחרה בעצמה את הצבע המתאים לה – צבע סילבר, ולאחר מכן הנתבע ביצע את עבודתו במקצועיות ולשביעות רצונה המלא של התובעת. אלא שבמפתיע, ביום למחרת, הגיעה התובעת למספרה וטענה בפני הנתבע כי מי ממכריה או מבני משפחתה אמרו לה שהצבע לא מתאים לה וביקשה בתחנונים להחליף ולצבוע את שערה בצבע כתום וכך הוא עשה.

כתום, לא אדום

הרשם דורפמן לא קיבל את דברי הספר וקבע כי עדותו לא מהימנה. "התובעת בעדותה היום עשתה עלי רושם מהימן. התובעת אומנם דיברה בפשטות, אך ניכר היה כי סיפרה את האמת וגם כשטענה לפניי שחלק מהדברים שצוינו בכתב התביעה אינם נכונים, היא הודתה בזאת בכנות. לפיכך, אני נותן אמון בגרסת התובעת", קבע הרשם בהחלטתו וקבע כי הנתבעת תפוצה ב5,000 שקלים מתוכם 4,000 שקלים עוגמת נפש, 400 שקלים החזר על התשלום ועוד 600 שקלים הוצאות משפט.

"אומנם עוגמת נפש היא תחושה סובייקטיבית של כל אדם ואדם, וקשה לקמט אותה בסכומים כאלה ואחרים, אך יש לזכור כי מראה חיצוני של אדם הוא חלק אינטגרלי חשוב ביותר מאישיותו וניכר שבנסיבות המקרה המראה החיצוני של התובעת נפגע באופן משמעותי, והתובעת לא רק שקיבלה צבע שיער שכלל אינו תאם את ציפיותיה, אלא שאף נאלצה לפנות פעם שנייה לנתבע וגם בפעם השנייה שיערה נצבע בצבע כתום ולא בצבע אדום כפי שהובטח על ידי הנתבע", כתב הרשם דורפמן בפסק הדין.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות