תושבי באקה אל גרביה נאשמים בסחר בנשק למטרות טרור

על פי האישום, שני הנאשמים יצרו קשר עם תושב הרש"פ, חבר בארגון טרור, ותיאמו מולו רכישת תחמושת ומחסניות לכלי נשק אותם מכר במקום מגוריו
רונן לוי |
ייבוא נשק לא חוקי - אילוסטרציה
אילוסטרציה envato

לבית המשפט המחוזי בחיפה הוגש כתב אישום נגד מוסטפא ערפה ועומר ספא, תושבי באקה אל גרביה, הנאשמים שסחרו בנשק למטרות טרור והיו במגע עם סוכן חוץ.

מכתב האישום, עולה כי הנאשמים הכירו את סעיד ג'אבר, תושב מחנה הפליטים נור אל שמס שבשטחי הרשות הפלסטינית ומי שהיה פעיל בגדוד נור אל שמס. במהלך היכרות זו, הנאשם ערפה חשד כי ג'אבר הוא חבר בארגון מחבלים וקשור בו. במהלך שנת 2023, הנאשמים תיאמו עם סעיד רכישת תחמושת ומחסניות לכלי נשק. הם רכשו את הכלים הללו בישראל ובשטחי הרשות הפלסטינית, ולאחר מכן מכרו אותם לסעיד במחנה הפליטים. חלק מהכסף לקניית הנשק הועבר מירדן.

סחר באלפי שקלים

מאז 2023 רכשו שני הנאשמים ביחד מתושב עוספיא מאות כדורים לסוגי נשק שונים בעשרות אלפי שקלים, ומכרו אותם לסעיד ולפעילים מג'נין. שני הנאשמים החזיקו ונשאו נשק ותחמושת במספר רב של הזדמנויות בשטחי הרשות הפלסטינית, ובחלק מהמכרים ירו באוויר באזור מגורים.

כתב האישום מייחס לנאשמים סחר בנשק למטרות טרור, סחר ואחזקת נשק, ירי ומגע עם סוכן חוץ. הפרקליטות מבקשת לעצור את הנאשמים עד תום ההליכים המשפטיים נגדם.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות