בוטלה הרשעתם של שני שוטרים: "הרשעתם תוביל לביטול העסקתם"

ביהמ"ש קבע כי אף שהשניים הודו כי תקפו ללא כל סיבה אזרח, הם הביעו חרטה כנה על מעשיהם ובכדי למנוע פיטוריהם הורה על ביטול ההרשעה
רונן לוי |
המחלקה לחקירות שוטרים, צילום: פלאש 90

שופטת בית משפט השלום בירושלים, שרון לארי בבלי, ביטלה את הרשעתם בפלילים של שני השוטרים שי אליהו ויותם גרגיר, שתקפו ללא כל סיבה את האזרח חיים מזרחי בשנת 2022 רק משום שהעיר להם, והשיתה על אליהו ירצה 120 שעות לתועלת הציבור ו-4,000 שקלים פיצוי וגרגיר ירצה 80 שעות לתועלת הציבור ויפצה את מזרחי ב-3,000 שקלים.

במסגרת הסדר טיעון הודו שני השוטרים בתקיפתו של מזרחי בשכונת גאולה בירושלים לפני כשנתיים. לפי כתב האישום המתוקן שבו הודו השניים, בשל פקק תנועה שנוצר ברחוב בעקבות הפגנת חרדים עקף עזרא את טור המכוניות ופגע עם הניידת שבה נהג ברכב אחר שעמד בפקק. מזרחי ניגש לעזרא והעיר לו על כך – ובתגובה עזרא עצר אותו מבלי שהזדהה, דחף אותו והכה אותו. עוד צוין באישום כי בזמן שמזרחי שכב על בטנו במושב האחורי של הניידת, גרגיר התיישב עליו והשתמש נגדו בכוח.

במחלקה לחקירות שוטרים התנגדו לביטול ההרשעה, וציינו כי רק באחרונה בית המשפט המחוזי קיבל ערעור מטעמם בעניינו של שוטר שבית משפט השלום הורה על ביטול הרשעתו. במסגרת הערעור החליטו שופטי בית המשפט המחוזי דנה מרשק מרום, יורם צלקובניק ודרור ארד-אילון להותיר הרשעת שוטר על כנה.

"תוצאה לא מידתית"

"עבירת האלימות שביצע חמורה ביותר, דווקא משום היותו שוטר, שכן שוטרים במשטרת ישראל מהווים את הביטוי היום-יומי של שלטון החוק ברחבי המדינה. אמון הציבור במשטרת ישראל מותנה, בין היתר, בכך שהציבור יכול להיות משוכנע כי שוטרים יוכלו לרסן עצמם ולנהוג באופן מקצועי. יש ליתן משקל משמעותי לאינטרס הציבורי בהיבט של הרתעת הרבים ולהבטיח שיועבר מסר חד וברור, למצער בדמות הרשעה, כדי להבטיח נורמת התנהגות ראויה בקרב שוטרי ישראל".

למרות זאת, השופטת שרון לארי-בבלי החליטה להקל עם שני השוטרים וציינה בהחלטתה: "אינני מקלה ראש במעשיהם. מדובר במעשים חמורים כלפי אזרח על לא עוול בכפיו, והתרשמתי שהמתלונן נפגע מן המעשים במישור הרגשי. אליהו וגרגיר הביעו חרטה כנה על מעשיהם והתרשמתי שאכן הם מאוד מצטערים. תוצאות הרשעתם משמעותה, בסבירות גבוהה, סיום העסקתם במשטרה. אינני סבורה שתוצאה זו היא מידתית בנסיבות העניין. אבהיר שהעובדה שהשניים לא פוטרו או הושעו עד כה איננה משום בטוחה שלא יפוטרו, ככל שההרשעה תיוותר בעינה".

_______________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופטת השופטת שרון לארי-בבלי

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות