כך הפליל עצמו חשוד בשוד בתל אביב

אזרח מולדובה, 30, נחקר במשטרה בחשד לביצוע שוד בדרום העיר, ובמהלך העימות עם הקורבן איים עליו ברומנית: "אני אתן לך 500 יורו רק תשתוק"
גילי סיוון-כהן |
מחדלי החקירה פגעו ביכולתו להתגונן. אילוסטרציה shutterstock
אילוסטרציה shutterstock

נתין זר ממולדובה, בן 30, רגע לפני שעזב את הארץ, החליט לשדוד נתין זר אחר. בתחנת המשטרה לאחר שנתפס עשה טעות ואמר לנשדד ברומנית: ״גם לך יש משפחה בבית, אני אתן לך 500 יורו רק תשתוק, יש לי טיסה היום, אני הולך הביתה", הבעיה שלו היתה שהמתלונן תרגם לשוטרים את הדברים והוא נעצר להמשך חקירה – כעת הוגש נגדו כתב אישום בגין שוד והוא יצטרך להישאר בארץ עוד זמן רב.

על פי כתב האישום, לפני מספר שבועות, בשעת לילה מאוחרת, סמוך לצומת הרחובות בני ברק יסוד המעלה בתל אביב, המשיב יחד עם אחר שזהותו אינה ידועה רדפו אחרי המתלונן, הפילו אותו על הקרקע, תקפו אותו בכל חלקי גופו ובפניו ונטלו ממנו כ- 800 שקלים, שני מכשירי סלולר ומפתחות של ביתו ורכבו.

"יש לי טיסה היום"

מספר שעות לאחר מכן נעצר הנאשם, לאחר שהמתלונן זיהה אותו ברחוב ובמהלך העימות בתחנת המשטרה, ניסה להניע את המתלונן מלמסור עדות בדרך של מתן טובת הנאה, בכך שאמר לו בשפה הרומנית בלחש מבלי שישמעו החוקרת והמתורגמנית: ״גם לך יש משפחה בבית, אני אתן לך 500 יורו רק תשתוק, יש לי טיסה היום, אני הולך הביתה". והמתלונן סיפר לשתיים את שאמר לו הנאשם.

הנאשם עצמו הכחיש את המיוחס לו, טען כי לא רדף, הכה ושדד את המתלונן, ולדבריו ראה אותו לראשונה במשטרה. עוד טען כי הוא עובד למחייתו והכסף שנתפס עליו הוא שלו. פרט לכך הוא שינה גרסאות בנוגע למקור הכסף. בתחילה טען שהוציא מהכספומט, ובהמשך טען שמדובר בכספי הלוואה שהושבו לו.

הפרקליטות ביקשה לעצור אותו עד תום ההליכים ובבקשה צוין שקיים יסוד סביר ששחררו של המשיב יביא לשיבוש הליכי משפט, וזאת נוכח ניסיונו של המשיב להניע את המתלונן מלמסור עדות נגדו ואף הציע לו סכום כסף לצורך כך. "עוד יש לזכור שהמשיב הינו תושב זר, שהצהיר בחקירתו כי היה בכוונתו לטוס חזרה למולדובה ביום האירוע, כך שקיים יסוד סביר ששחררו יביא להתחמקות מהליכי משפט", נכתב בבקשה.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות