מאסר עולם לרוצח מנהל מחלקת הגביה של ערערה

9 שנים לאחר שמחמד מסעד ירה באקדחו האישי בראשו של העובד, הוא נידון למאסר עולם: "צריך לצאת מסר חד וברור כי אין הצדקה לנטילת החוק לידיים"
דניאל בן חמו |
אני אמשיך לצעוק שקט. אילוסטרציה shutterstock
אילוסטרציה

הרכב בית המשפט המחוזי בבאר שבע, דניאל בן טולילה, טל לחיאני שהם ויואב עטר, גזרו על הנאשם מחמד מסעד מאסר עולם לאחר שהרשיע אותו בעבירת הרצח "הבסיסית" לפי סעיף 300(א) לאחר שירה מאקדחו בראשו של מנהל מחלקת הגביה של המועצה המקומית ערערה.

לפני 9 שנים ירה הנאשם מאקדחו בראשו של מנהל מחלקת הגביה של המועצה המקומית ערערה ופצע אותו קשות על רקע הליכי עיקול לא מוצדקים לשיטתו. תחילה, הוגש נגד הנאשם כתב האישום בגין עבירה של ניסיון לרצח שכן המנוח שרד את הירי בראשו, אולם נותר במצב סיעודי. כעבור שנתיים, ניתנה הכרעת דין במסגרתה הורשע הנאשם בעבירה של ניסיון לרצח ונגזרו עליו 18 שנות מאסר לריצוי בפועל לצד ענישה נלווית.

נפטר 5 שנים לאחר הירי

חמש שנים לאחר שנורה בראשו, המנוח נפטר בעקבות דלקת ריאות שנבעה ממצבו הסיעודי והביאה לקריסת ריאותיו. לאור האמור הנאשם הועמד לדין פעם נוספת ובזו הפעם בגין עבירת הרצח "הבסיסית".

בהכרעת הדין בחודש דצמבר האחרון, הרשיע בית המשפט המחוזי את הנאשם בעבירת הרצח "הבסיסית" לאחר שהוכח קשר סיבתי בין הירייה שירה הנאשם בראשו של הקורבן לפטירתו בחלוף חמש שנים. בנוסף, נדחתה טענת הנאשם לפיה מעשיו בוצעו ב"אחריות מופחתת" משלא נמצאו תימוכין לטענתו לפיה הוא קונטר על ידי המנוח.

בית המשפט המחוזי גזר על הנאשם עונש מאסר עולם שהנו עונש המרבי הקבוע בחוק העונשין בגין עבירת הרצח "הבסיסית" לאחר שנתן דעתו לחומרת המקרה, בדגש על הרקע לביצוע המעשים ותמונת הנזק החריגה שבה מצא המנוח את מותו בדרך של סבל פיזי ונפשי נמשכים. בנוסף, נלקחה בחשבון העובדה כי הרצח נעשה תוך שימוש בנשק שהנאשם החזיק ברישיון, במרחב הציבורי, לעיני כל.

במסגרת גזר הדין צוין כי: "צריך לצאת מבית המשפט מסר חד וברור כי חוסר הסכמה, טרוניות ואף תחושת עוול שאדם חש בשל התנהלות הרשות ועובדיה, (בין אם יש לכך ביסוס ובין אם לאו), לעולם אינם יכולים להצדיק נטילת החוק לידיים ונקיטה באלימות באשר היא. לא מילולית ולא פיזית. העובדים למען הציבור, באשר הם, זכאים להגנה מוחלטת ותחושת ביטחון מלאה. עליהם לדעת שגם אם ההחלטה שתתקבל לא תמצא חן בעיני האזרח (ולא מעט החלטות נושאות נופך שכזה) לא יאונה להם כל רע".

__________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט דניאל בן טולילה

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות