כדורגלן העבר נידון ל-4.5 שנות מאבר

ביהמ"ש השלום בירושלים גזר את העונש על יצחק טובי, לצד קנס בגובה 10 אלף שקל, לאחר שהודה והורשע בעשרות עבירות מרמה וזיוף
דניאל בן חמו |
מאיר בקרמן - סחט אישה למען טובות הנאה - אילוסטרציה אנבנטו
אילוסטרציה

בית המשפט השלום בירושלים גזר לאחרונה על שחקן הכדורגל לשעבר, יצחק טובי, 55 חודשי מאסר בפועל, קנס בסך 10 אלף שקלים ותשלום פיצויים לקורבנותיו. טובי הורשע בהתאם להודאתו בעשרות עבירות מרמה וזיוף לאחר שקיבל במרמה רכוש בשווי מאות אלפי שקלים מאנשים שפרסמו מודעות למכירת ציוד.

באוגוסט 2022 הוגש כתב אישום נגד טובי אשר ייחס לו עבירות מרמה כלפי עשרות קורבנות. ביוני האחרון, במסגרת הסדר טיעון, הודה טובי בכתב אישום מתוקן ממנו עולה שקיבל במרמה רכוש בשווי של למעלה מ- 600 אלף שקלים מעשרות אנשים אשר פרסמו מודעות באתר המכירות "יד 2". את קורבנותיו הוא הונה בשיטות שונות ובדרך זו קיבל מהם רכוש בשווי של מאות אלפי שקלים הכולל טלפונים ניידים, תכשיטים, מחשבים, אייפדים, מקררים, שעונים חכמים ועוד.

בית משפט השלום בירושלים הרשיע את טובי בעשרות עבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, זיוף מסמך בכוונה לקבל באמצעותו דבר בנסיבות מחמירות, שימוש במסמך מזויף והתחזות כאדם אחר בכוונה להונות. וקבע בין היתר כי טובי פעל בתחכום על מנת להסתיר את העבירות ובין היתר נהג להשתמש "בטלפון מבצעי" שבו החליף כל הזמן כרטיסי סים, הפעיל נהגי מוניות תמימים, עשה שימוש בעשרות תבניות של אסמכתאות בנקאיות שאותן זייף והשתמש בשורה של זהויות בדויות.

"תחושת כזב"

במסגרת הטיעונים לעונש טענה הפרקליטות כי: "מעבר לתחושת הכזב אצל הקורבנות, השיטה שהנאשם פעל בה, נועדה להקשות על תפיסתו ודרשה עבודה מיוחדת של המשטרה לאיתור העבירות. למעשיו של הנאשם נפלו קורבנות שונים, מרחבי הארץ, לכל אורכה ורוחבה, מושבים יישובים קיבוצים וערים. הנאשם פעל מקרית ים שם התגורר, אבל השולות נשלחו לכל מקום בארץ…. הנאשם הותיר עשרות אנשים שנפגעו ממעשיו, לקח מהם את רכושם והותיר אותם כשהם חשים בושה וכישלון, ויש להתחשב בסבל שהם עברו ולהגן גם על קורבנות פוטנציאליים."

מהצד השני טען בא כוחו של טובי כי "הנאשם היה כוכב כדורגל עולה והעולם היה פרוס לרגליו, תרתי משמע, עד אשר נפל למחלת ההימורים. הוא מכר את כל מה שהיה לו, וכך גם הוריו וכל מי שסבב אותו. … הנאשם מסוכן לציבור, לא משום שהוא עבריין, אלא מכיוון שהוא הפסיד סכומי כסף רבים נוכח מחלתו".

במסגרת גזר הדין נשיא בית המשפט השלום בירושלים השופט שמואל הרבסט קבע כי: "עבירות המרמה שהנאשם ביצע הן עבירות חמורות, הפוגעות בערכים החברתיים של הגנה על הציבור מפני מעשי תרמית, הגנה על חיי מסחר תקינים, על יחסי האמון בין בני האדם, על זכות הקניין ועל הביטחון שהציבור נותן במוסדות מורשים דוגמת בנקים".

עוד קבע כי: "הנאשם הוא האחראי הבלעדי למעשיו הוא זה שהגה את מעשי התרמית, תכנן אותם והוציא אותם לפועל, כאשר לנגד עיניו עומד דבר אחד בלבד והוא – בצע כסף. הנאשם היה מודע למעשיו ולחומרתם, הוא פעל באופן שיקשה על גילויים והיו לו נקודות יציאה רבות שבהן היה יכול לחדות ממעשיו, אך בחר שלא לעשות כן".

השופט: "עבירות מרמה מכוערות וקשות"

בנוסף צוין בגזר הדין כי: "לא מעט מן הקורבנות מתארים, כי נזקקו בדחיפות לכסף מזומן לנוכח מזן כלכלי קשה שנקלעו אליו או לצורך טיפולים רפואיים שונים, ולכן פנו למכור את המוצרים באתר יד 2. אלא שלבסוף, לאחר שהנאשם הונה אותם, הם נותרו ללא הרכוש וללא הכסף, בפיהם טען מר והם מרומים, מושפלים, מנוצלים ופגועים. חלקם מתארים גם טראומה נפשית ורגשית עמוקה וכואבת, שנמשכת עד ימים אלה וקושי לשוב ולתת אמון בבני אדם."

כאמור, בית המשפט גזר על טובי 55 חודשי מאסר פועל, 8 חודשי מאסר תנאי, קנס בגובה 10 אלף שקלים ופיצויים לקורבנות. בית המשפט נימק את העונש שהטיל בין היתר בחומרת המעשים, בעברו הפלילי המכביד וקבע כי עבירות המרמה שביצע הן מכוערות וקשות, שבוצעו בתחכום ובעורמה לאורך זמן, וכי מה שהניע אותו היה בצע כסף.

_______________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט הרבסט שמואל

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות