הונאה מיד שנייה: רכש מוצרים בהמחאות מזויפות

יצחק טובי, 41 מקרית ים, נאשם כי קיבל במרמה רכוש בשווי של למעלה מ-830 אלף שקלים מעשרות אנשים שפרסמו מודעות באתר מכירות אינטרנטי
אייל חן |
אילוסטרציה

לבית המשפט השלום בירושלים הוגש כתב אישום נגד יצחק טובי, 41 מקרית ים, זאת לאחר שקיבל במרמה רכוש בשווי של למעלה מ-830 אלף שקלים מעשרות אנשים אשר פרסמו מודעות באתר מכירות אינטרנטי. במקביל להגשת כתב האישום נגד טובי מבקשת הפרקליטות להאריך את מעצרו עד תום ההליכים המשפטיים נגדו וזאת בשל מסוכנותו ובשל החשד כי גם לאחר ששוחרר ממעצר המשיך במעשיו.

מכתב האישום עלה כי הנאשם, נהג לפנות לאנשים מצפת ועד אילת, אשר פרסמו מודעות למכירת מוצרים יקרי ערך באתר מכירות אינטרנטי, הציג עצמו בפניהם בזהות שאינה שלו וביקש לרכוש מהם את המוצרים.

הנאשם, כך נטען, נהג לתת למתלוננים שיקים מזויפים, שרק לאחר שהניסיון להפקיד את השיק או לפדותו כשל, התחוור להם כי מדובר בשיק מזויף. אך לרוב, נהג הנאשם לשלוח למתלוננים אסמכתאות בנקאיות מזויפות עליהן נרשם, בכזב, כי סכום התמורה עליו הוסכם הועבר מחשבון הבנק של האדם אליו התחזה הנאשם, לחשבון הבנק של המתלונן.

120 מתלוננים

במשטרה טוענים כי בדרך זו קיבל הנאשם לידיו מכ-120 מתלוננים באירועים שונים, רכוש בשווי של מאות אלפי שקלים, הכולל בין היתר טלפונים ניידים, תכשיטים, מחשבים, אייפדים, מקררים, שעונים חכמים ושעון יוקרה ועוד.

בנוסף, הנאשם נקט בדרכים שונות ומתוחכמות כדי להסתיר את ביצוע העבירות וכדי לטשטש את עקבותיו, ובין היתר הוא פעל באמצעות "טלפון מבצעי" שבו החליף כל הזמן כרטיסי סים, הוא נהג למחוק את ההתכתבויות עם המתלוננים בסמוך לקבלת הרכוש, הוא הפעיל נהגי מוניות תמימים אשר הביאו לו את הרכישות, וכן הוא השתמש בשורה של זהויות בדויות (בין היתר באמצעות צילומים של תעודות מזהות – מזויפות או אמיתיות). כמו כן הוא עשה שימוש בעשרות תבניות של אסמכתאות בנקאיות שהחזיק, ושאותן נהג לזייף ולשלוח לקורבנותיו, כאסמכתא כביכול על כך שהעביר לחשבונות הבנק שלהם את התמורה שסוכמה לרכישת המוצר.

בבקשת המעצר עד תום ההליכים שהוגשה עמדה הפרקליטות על הסכנה הרבה הנובעת מהנאשם ועל הצורך להחזיקו במעצר, ובין היתר ציין כי על אף שהנאשם נעצר לפני מספר חודשים במסגרת חקירת פרשה זו, הדבר לא הפריע לו לשוב לסורו ולהמשיך לבצע את אותן עבירות, ונראה כי הוא דווקא "שיכלל את שיטותיו על מנת להקשות על איתורו, והמשיך מאז לבצע עבירות כלפי עשרות קורבנות נוספים".

לנאשם יוחסו עבירות של התחזות כאדם אחר בכוונה להונות; זיוף מסמך בכוונה לקבל באמצעותו דבר בנסיבות מחמירות; שימוש במסמך מזויף; קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות וניסיון לקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות.

______________________________________________

עו"ד בן מעוז

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות