פרשת הירי בשוגג בעדי פרץ – עונשים קלים ל-3 מורשעים

גזרי דין מקלים ומקוממים הושתו על הנאשמים בפרשת הירי בבת ים בשנת 2021, אז נפגעה בראשה פרץ ובתה בת ה-4 ניצלה בנס
אייל חן |
יריות ירי נשק אקדח יורים שודד
אילוסטרציה envato

בית המשפט נלחם בפשע? גזרי דין קלים שלא לומר מקוממים, הטיל שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב בני שגיא שגזר עונשי מאסר קלים על חלק מהנאשמים בפרשת הירי בבת ים בשנת 2021, שפגע בראשה של עדי פרץ בבת ים ובתה בת ה-4 ניצלה בנס. על יחיאל יוספוב נגזרו 44 חודשי מאסר בפועל בניכוי מעצרו ועל טיימור גיאורגדזה נגזרו 46 חודשי מאסר, החל מיום מעצרו ואילו על אונור קלש נגזרו 6 שנות מאסר החל מאותו היום. העונשים שבית המשפט הטיל קלים בהרבה מאלה שהפרקליטות עתרה אליהם.

כזכור, תחילתה של הפרשה במהלך חודש אוגוסט 2021 בשעות הערב המוקדמות, עת ניסה פיודרוב, יחד עם הנאשמים האחרים, להביא למותו של אדם אשר נחשד בדקירתו, שנה לפני כן. ביום הירי, הרכיב גיאורגדזה את פיודרוב על גבי אופנוע ברחבי בת ים. השניים הבחינו בו באחד מהכיכרות בעיר ופיודרוב החליט להורגו.

הנאשמים ידעו על הרצון של פיודרוב להרוג את אותו אדם, ולשם כך קלש סיפק, על דעת יוספוב ובידיעת גיאורגדזה, אקדח לפיודרוב ונאשם נוסף הסיע את גיאורדזה וקלש על מנת לסייע לפיודרוב ככל שיצטרך. בסביבות השעה שמונה בערב הגיע פיודרוב אל האזור בו נצפה האובייקט, אותה עת נהגה עדי פרץ עם בתה בת ה-4 באזור.

חמוש בנשק

משהבחין פיודרוב באובייקט ובשעה שעדי מתקרבת עם רכבה לאזור, ירה פיודרוב בלי לחשוב על השלכות מעשיו 6 כדורים לעברו של האובייקט, אולם כתוצאה מהירי פגעו שלושה מהקליעים ברכבה של פרץ ואחד מהם אף חדר לראשה, הפגיעה גרמה לפרץ לאבד שליטה על הרכב, אשר עצר על המדרכה הסמוכה. לאחר הירי נמלטו הנאשמים מהמקום. כתוצאה מהאירוע פונתה פרץ לבית חולים וולפסון שם שהתה כ-60 יום. בנוסף, פונה גם האובייקט לבית החולים לאחר שנפגע מאחד הקליעים.

כל אחד מהנאשמים, הודה והורשע בביצוע עבירות חמורות נוספות. יוספוב וגיאורגדזה הורשעו בביצוע עבירות נשיאת נשק, ואילו קלש הורשע באירוע שהתרחש מספר ימים לאחר, במסגרתו הגיע חמוש בנשק לפאב ברמת גן, וניסה לירות בבעלי הפאב, על רקע של סכסוך קודם, כל זאת בשעה שהוא אסיר ברישיון, ומפר את תנאי השחרור שלו.

הפרקליטות ביקשה להשית על קלש עונש מאסר שלא ייפחת מ-17 שנים, ועל יוספוב וגיאורגדזה עונש מאסר בפועל שלא ייפחת מ-9 שנים.

לא סכסוך רגיל

במעמד הטיעונים לעונש, טענה הפרקליטות כי "בית משפט זה נתקל פעמים רבות בסכסוכים בין עבריינים שהובילו לתוצאה קשה, לדקירה, אלימות חמורה, ירי. התיק שלפנינו הוא לא סכסוך רגיל במירכאות כפולות ומכפולות. לא מדובר כאן בקבוצות או ארגונים עברייניים אלא פגיעה קשה באדם תמים שאינו צד בסכסוך. פיודרוב רצה לרצוח אדם, ולא עניינה אותו הימצאותם של עוברי אורח אחרים, אזרחים תמימים. גם הנאשמים האחרים לא עניינה האפשרות שגם חפים מפשע ייפגעו. זה בכלל לא היה שיקול מבחינתם. הם היו נחושים בדעתם להגשים את המטרה. עדי פרץ עמדה כפסע מקיפוח חייה על לא עוול בכפה, זו היא נקודת הפתיחה של הטיעון שלנו לעונש, זו לדעתנו גם צריכה להיות נקודת הפתיחה של גזירת העונש בגין האישום הזה".

למרות זאת כאמור, השופט שגיא הסתפק בעונשי מאסר קצרים בהרבה, כאשר שניים מהנאשמים, יוספוב וגיאורגדזה עשויים להשתחרר כבר בשנה הקרובה מהכלא. פרט לעונש המאסר השופט שגיא גזר עליהם קנס של 5,000 שקלים ובנוסף, קלש הפקיד סכום של 200 אלף שקלים לפיצויה של נפגעת העבירה, עדי פרץ ו-58 אלף שקלים לפיצוי אדם נוסף שנפגע באירוע הירי. עניינו של הנאשם העיקרי בתיק, דמיטרי פיודרוב, ממשיך להתברר בבית המשפט.

______________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט בני שגיא

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות