פיצוי לערבי ישראלי שלא התקבל לעבודה במפעל בשל מוצאו

חברת "ביגה", בעלת מפעל לייצור מאפים, חויבה לפצות ערבי ישראלי בסכום של 62 אלף שקלים לאחר שנקבע כי הופלה על רקע גזעני
גילי סיוון-כהן |
אילוסטרציה envato

שופט בית הדין לעבודה בחיפה, טל גולן, קבע כי חברת “ביגה” המפעילה מפעל לייצור מאפים הפלתה ערבי ישראלי שהגיש לה מועמדות לעבודה, וחייבה אותה לשלם לו פיצוי של 62 אלף שקל.

על פי התביעה, התובע, בן 36, הוא מורה לאזרחות ובעל תואר שני במדעי המדינה מאוניברסיטת חיפה. הוא הגיע במרץ 2022 לראיון עבודה בחברת השמה עבור משרה בקווי הייצור של “ביגה”. במהלך הריאיון, שמע את מנהל החברה שואל את הפקידה בטלפון אם הוא ערבי ואם הוא נראה נורמלי, ואומר לה שהוא לא רוצה עובדים מהמגזר הערבי. התובע טען שהוא יצא מהריאיון פגוע ומושפל, ותבע את החברה לפי חוק שוויון הזדמנויות בעבודה.

החברה הגינה שהתובע לא שמע את השיחה המלאה, ושהסיבה לאי-הזימון שלו היא שהוא מוכשר יתר על המידה לתפקיד. היא גם הביאה ראיות שהיא מעסיקה עובדים מהמגזר הערבי, ושאין לה נטייה גזענית.

נראה נורמלי?

השופט טל גולן לא התרשם מהטענות של החברה, והאמין לגרסת התובע, שנתמכה בעדות הפקידה ובתכתובות ‘ווטסאפ’ שהוא שלח לה אחרי הראיון. השופט הוסיף גם שהחברה אמנם טענה שהיא מעסיקה עובדים רבים ממוצא ערבי, אך הדיון הרלוונטי הינו ביחס לתובע בלבד, וממסכת הראיות עולה שהוא אכן הופלה על רקע גזעני, כאשר גרסת התובע נתמכת בעדות פקידת ההשמה שאישרה כי במהלך השיחה עם המנהל היא נשאלה האם האדם היושב מולה הוא ערבי.

כאמור, השופט קבע שהתובע הופלה על רקע גזעני, ושהחברה חייבת לפצות אותו בסך 55 אלף שקל כפיצוי מוסרי, ועוד 7,000 שקל כהוצאות ושכ"ט עו"ד.


לצפייה ודירוג כבוד השופט טל גולן

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות