ערעור על עונשו של ניר סנדלר: "לא משקף את חומרת המעשים"

המחלקה הפלילית בפרקליטות המדינה דורשת להחמיר את גזר דינו של סוכן הדוגמנים, שהורשע בביצוע עבירות מין ב-8 מלקוחותיו: "התנהלות שיטתית"
דניאל בן חמו |
אילוסטרציה

המחלקה הפלילית בפרקליטות המדינה הגישה ערעור לבית המשפט העליון על קולת עונשו של הסוכן ניר סנדלר, אשר הורשע בביצוע עבירות מין בשמונה מתלוננים אותם ייצג במסגרת עבודתו בסוכנות דוגמנות ומשחק שבבעלותו, ובוצעו תוך כדי צילומים ובפגישות עבודה, ובגינם נגזרו עליו 7.5 שנות מאסר. הפרקליטות סבורה כי העונש אינו משקף את חומרת המעשים, שנעשו בשיטתיות ובמרמה לאורך זמן ממושך, תוך ניצול תמימותם של הנפגעים אשר הפקידו בידיו את הגשמת חלומם ובטחו בו.

סנדלר הורשע, לאחר ניהול הליך הוכחות ממושך, במסכת ארוכה של עבירות מין במרמה על פני תקופה שנמשכה למעלה מחמש שנים, וזאת תוך ניצול מכוער של נפגעי העבירה, אשר הגיעו אליו על מנת להגשים את חלומם להצליח בתחום הדוגמנות. כתב האישום פירט כיצד ביצע סנדלר את המעשים בשמונה מתלוננים, חלקם קטינים כאשר נהג להזמין את קורבנותיו לצילומים בסטודיו שלו בתל אביב ובביתו שבמרכז הארץ, שם הוביל אותם לחדר צדדי במשרדים וביצע בהם מעשים מגונים והטריד אותם מינית. את המעשים המיניים ביצע בהם סנדלר בתואנה שאלה נועדו להקנות להם מיומנויות הכרחיות לשם 'קידומם המקצועי'.

"ניצל לרעה את מעמדו"

המחלקה הפלילית בפרקליטות המדינה, באמצעות מנהלת המחלקה, עו"ד רחל מטר וכן עו"ד אושרה פטל- רוזנברג, הגישה היום לבית המשפט העליון ערעור על קולת עונשו של סנדלר, בטענה כי חרף העובדה שבית המשפט נקט ברטוריקה מחמירה, וקבע כי מעשיו של הנאשם הם בעלי מאפייני חומרה קשים וייחודיים – העונש אשר הושת על סנדלר בסופו של דבר אינו הולם את חומרתם המופלגת של המעשים אותם ביצע.

בהודעת הערעור טוענת הפרקליטות כי העונש אינו נותן ביטוי לכך שאין המדובר במעידה חד פעמית, אלא בפגיעה מכוונת, מתוחכמת, מניפולטיבית ושיטתית על פני תקופה ארוכה של כחמש שנים. כמו כן הוא אינו נותן ביטוי הולם לעובדה כי מדובר בשמונה נפגעי עבירה שונים, מהם שלושה קטינים – כאשר העונש שהוטל על ידי בית משפט קמא יכול להלום לכל היותר פגיעה בנפגעי עבירה אחדים ואף אינו עומד אפילו בעונשי המינימום הקבועים בחוק לעבירות מסוג זה. עוד נטען כי העונש אינו הולם את הפגיעה הקשה במתלוננים, כפי שבאה לידי ביטוי במסגרת עדותם בבית המשפט ועלתה אף מתסקירים ותצהירים שהוגשו בעניינם.

בהודעת הערעור ציינה הפרקליטות: "מדובר בפרשת של עבירות מין קשה ומטלטלת במסגרתה קטינים ובגירים המצויים על סף גיל הקטינות הגיעו אל המשיב על מנת שיגשים את חלום חייהם – להיות דוגמנים ושחקנים. המשיב ניצל את מעמדו, את האמון שניתן בו, את משרדו ואת הערצתם של נפגעי העבירה אשר הפקידו בידו את הגשמת חלומם ובטחו בו כי הוא פועל לטובתם – והכל, כדי לתת דרור ליצריו המיניים…. אלמנט המרמה בעבירות המין כולל ניצול לרעה של מעמד, כוח ויתרון יחסי על נפגע העבירה, אשר מונע מנפגע העבירה את היכולת להתנגד למעשים ולהבין את שנעשה בו".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות