בן 4 מאושפז בגלל הרעלה מתכשיר הומאופתי

הפעוט, שהגיע למיון ילדים במרכז הרפואי מאיר סבל מתסמיני נזלת, שיעול וכאב גרון, אך לבסוף התברר כי הוא מתמודד עם הרעלה קשה בעקבות טיפול הומאופתי
נעמה כהן |
אילוסטרציה envato

ילד בן 4 וחצי שסבל במשך מספר ימים מנזלת, שיעול וכאב גרון הגיע עם הוריו לפני מספר ימים למיון ילדים במרכז רפואי מאיר במצב קשה מאוד, עם מה שהתברר בסופו של דבר כהרעלה קשה בעקבות תכשיר הומאופתי שקיבל.

"הילד הגיע למיון ילדים במצב אפתי חמור ביותר, עם בטן תפוחה שמצבה הלך והתדרדר והוא נלקח מיד לבדיקת CT לשלילת חסימה במעי והחל לקבל טיפול תומך. עם העברתו ליחידת טיפול נמרץ ילדים והחמרה נוספת במצבו ובבדיקות הדם שלו, חיפשנו משהו שיחבר בין כל הסימפטומים מהם סבל והחשש היה כי הנפיחות הגדולה בבטן תוביל לנקב במעי, מה שעלול להוביל לסכנת חיים מיידית", מסביר ד"ר ברק מידן, רופא בכיר ביחידה לטיפול נמרץ ילדים במרכז רפואי מאיר מקבוצת כללית.

"בדיקת ה-CT לא הדגימה חסימת מעי או נקב שיכולה הייתה להסביר את הנפיחות החריגה. בשיחה עם הוריו הבנו שבזמן המחלה בבית, שהתבררה בבית החולים כשפעת A, הוא קיבל תכשיר הומאופתי מתוך מחשבה כי מדובר בתכשיר צמחי שלא עלול להסב נזקים. בבירור על החומרים מהם מורכב התכשיר, ביניהם בצל וזעפרן ובחיבור עם כל הסימפטומים מהם סבל ביניהם ירידה בחיוניות, הקאות, עצירת שתן ויציאות וממצאי הבדיקה הגופנית, הבנו כי מדובר בהרעלה אנטיכולינרגית. מיד הזרקנו לו אנטידוט, שיסתור את השפעת החומרים שגרמו להרעלה, ואכן תוך כדי ההזרקה (הניתנת תחת פיקוח רפואי וניטור) האורכת מספר דקות הילד החל להראות סימני התאוששות והתעורר ובהמשך נזקק למנה נוספת של האנטידוט", מסבירה ד"ר דגנית אדם כהן, מנהלת היחידה לטיפול נמרץ ילדים במרכז רפואי מאיר מקבוצת כללית.

הורים – שימו לב לסימנים חריגים

"אין ספק שמדובר בחורף קשה למדי מבחינת המחלות הויראליות והשפעות המסתובבות וישנה נטייה לקחת תכשירים "טבעיים" או מכשירים שנראים תמימים דוגמת מכשיר אדים, בלי להבין את הפוטנציאל המסוכן שיש בהם. אנו לא תמיד יודעים מה תכשירים אלו מכילים, מה הכמות המדויקת המותרת ובטח לא מה תהיה ההשפעה שלהם על המטבוליזם של הגוף כשהילד תחת מחלה ויראלית. במקרה הזה התכשיר ניתן בעצם במטרה לייבש את הנזלת אולם למעשה עלול לגרום להתייבשות של כל האיברים בגופו של הילד", מדגישים ד"ר אדם כהן וד"ר מידן.

"אלו ימים של מחלות ויראליות ארוכות ומתישות הן בעבור הילדים החולים והן בעבור הוריהם. ועדיין חשוב לשים לב לסימנים חריגים שהינם דגלים אדומים אצל ילד חולה דוגמת חולשה קיצונית, אפתיות, כאבים קיצוניים, סימני התייבשות ולהגיע עם הופעתם מיד לקבלת טיפול רפואי דחוף. בנוסף חשוב להתייעץ עם רופא הילדים בטרם נטילת תכשירים שונים, ולא לחשוש לשתף את הצוות הרפואי בכל טיפול שניתן לילד שיסייע לאבחנתו מהר ככל האפשר על מנת להעניק לו את הטיפול הטוב ביותר", הם מוסיפים.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות