המדביר הרעיל בכוונה חתולים: "קיווה שכמה שיותר למותו"

ביהמ"ש הרשיע את יהודה ביטון, תושב בית שמש ומדביר במקצועו, זאת לאחר שקבע כי פיזר רעל קטלני בסביבת בית מגוריו בניסיון למנוע מחתולים להתקרב
דניאל בן חמו |
אילוסטרציה envato

בית משפט השלום בירושלים הרשיע את המדביר לשעבר, יהודה ביטון, תושב בית שמש, לאחר שהרעיל למוות בעלי חיים בסביבת בית מגוריו בניסיון למנוע מחתולים להתקרב למקום.

על פי כתב האישום, הנאשם, מדביר לשעבר, פיזר בסמוך לביתו פיתיונות לבעלי חיים אליהם הכניס רעל מסוג "דורסן" לשם הרחקת חתולים מקרבת ביתו. ריכוז הרעל בו השתמש הנאשם היה גבוה מאוד, ודי היה בטיפה אחת ממנו כדי להמית חיה, ואף לגרום למוות של אדם. מעשיו אליו גרמו למותם בייסורים של חתולים רבים, הן בלי חיים משוטטים והן חיות מחמד של שכנים.

בתשובה לכתב האישום טען הנאשם כי ביקש להרחיק חתול אחד מקרבת ביתו והניח פיתיון אחד שהכיל כמות מינורית של חומר מסוג דורסן שהוכנסה לקופסת טונה שנאכלה על ידי החתול, וכי כתוצאה ממעשיו לא הומתו בעלי החיים האחרים.

"ידע שהרעל קטלני"

המדינה טענה כי הנאשם התעלל בבעלי החיים, התאכזר אליהם וגרם להם לסבל חמור בכוונה. לאחר ניהול דיוני הוכחות הורשע הנאשם בעבירות שיוחסו לו בכתב האישום; איסור התעללות, היזק לבעלי חיים ומעשה פזיזות ורשלנות ברעל.

ביהמ"ש קבע כי הנאשם הניח שני פיתיונות ובהם רעל מסוג דורסן וכתוצאה מכך מתו לכל הפחות שישה חתולים, "הנאשם לא סיפק הסבר מניח את הדעת לראיות המפלילות והמסבכות אותו במעשה ההרעלה… הנאשם ידע כי מדובר ברעל קטלני שיגרום למותם של חתולים, קיווה שכמה שיותר חתולים יאכלו מן הקופסה וימותו".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות