שימוע לפני כתב אישום נגד חברת ויליפוד: ניסתה לייצר הסדר כובל

רשות התחרות זימנה לשימוע גם את יו"ר החברה, צבי ויליגר, כשלפי החשד, ויליפוד ניסתה לאותת למתחרות כי בכוונתה להעלות מחירים ובכך לתאם זאת מולן
דנה לווינסקי |
יו"ר ויליפוד, צבי ויליגר. צילום: פלאש 90

רשות התחרות זימנה לשימוע טרם הגשת כתב אישום את חברת ויליפוד ואת יושב הראש שלה, צבי ויליגר, בגין עבירת ניסיון להסדר כובל. על פי מכתבי השימוע חברת ויליפוד אותתה למתחרותיה כי היא מעוניינת ומוכנה להעלות מחיר, וניסתה להגיע עמן להסדר כובל על העלאת מחירים.

על פי כתב החשדות, יו"ר חברת ויליפוד, צבי ויליגר, התראיין בתקשורת במספר אירועים שונים, שבהם התבטא בעניין הצורך בהעלאות המחירים הצפויות לשיטתו בשוק המזון בכלל ועל רצונה של ויליפוד להעלות מחירים בפרט, תוך שהוא מבהיר כי בויליפוד טרם התקבלה החלטה על העלאת מחירים.

"אין מנוס מעליית מחירים"

בין היתר אמר ויליגר בתקשורת, בהזדמנויות שונות: "אחרי חג שבועות נבחן איזה מוצרים עלינו לייקר ובכמה. "אני לא יודע אם תהיה עליית מחירים כבר בפסח, אבל אין מנוס מעליית מחירים גדולה אחרי פסח. לא תהיה ברירה, נצטרך להעלות מחירים על מגוון רחב של מוצרים – לדוגמה כל מוצרי החלב עלו ב-20-30% בחו"ל, גם מוצרי חיטה, הכל". "העלאות מחירים יהיו בכל מקרה, זה רק עניין של זמן וכמה. גם אנחנו נצטרך להעלות מחירים על חלק מהמוצרים. נעלה בצורה מדודה, וגם אז נהיה הרבה יותר זולים מהמותגים המובילים".

ויליגר גם התבטא כי עליות המחירים של טרה, שטראוס ותנובה משחקות לידיה של ויליפוד, ושויליפוד תעלה גם היא את מחירה.

על פי כתב החשדות, בהתבטאויותיו אלה ובאחרות אותת ויליגר לספקי המזון הגדולים, ובפרט לאלו המתחרים בויליפוד, על רצונה ומוכנותה של ויליפוד להעלות את מחירי מוצריה, וניסה להגיע עמם להסדר של העלאת מחירים. זאת על רקע מציאות שבה על מנת להעלות מחירים, ויליפוד תלויה, בין היתר, בשחקנים נוספים בשוק ובאווירה בשוק.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות