אזרח ישראל הוסגר לארה"ב: חשוד בעבירות הונאה

אורן מונטגומרי מבוקש בארה"ב על מעורבותו במיזם מרמה רחב היקף תחת חברת "יוקום" שנועד לפתות משקיעים להשקיע באופציות בינאריות
דניאל בן חמו |
הונאה מטוס הסגרה

בעקבות בקשת הסגרה שהוגשה על ידי ארה"ב למחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה הוסגר היום (יום ג') אורון מונטגומרי מישראל לארה"ב על מנת שיעמוד שם לדין בעבירות של הונאה באמצעים אלקטרוניים.

מונטגומרי נעצר לפני כחודש, יחד עם חמישה שותפים נוספים (אורי מימון, ניסים אלפסי, אפיק טורי, דייב ברזילי וגלעד מאזוגי), ולמחרת הגישה המחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה, עתירה להכרזתם בני הסגרה לארה"ב, לבית המשפט המחוזי בירושלים.

הונאת משקיעים

על פי בקשת ההסגרה האמריקאית, ששת המבוקשים פעלו במסגרת מיזם מרמה רחב היקף, תחת חברה בשם "יוקום", אשר הונתה אזרחים אמריקאים ואחרים, באמצעות אתרי אינטרנט, שנחזו להיות פלטפורמות מסחר להשקעות באופציות בינאריות. לשם כך, חברת יוקום הפעילה מערך של מוקדים טלפוניים, בקיסריה ובתל-אביב, בהם הועסקו נציגי מכירות, ובהם המבוקשים, אשר פנו לקורבנות והציעו להם השקעה באופציות בינאריות, זאת תוך שימוש בשמות בדויים ובמצגי שווא שונים אודות רווחים מניבים ותשואות גבוהות. בפועל, כספי הקורבנות הועברו לחשבונות מנהלי המיזם ולא הושקעו כלל. סך כל ההונאה, שהתפרשה על פני 3 וחצי שנים, משנת 2014 ועד שנת 2017, מוערך בכ-148 מיליון דולר ארה"ב.

ארבעה מהמבוקשים הוסגרו לארה"ב, ושניים מהם כבר הורשעו בארה"ב, ונדונו לעונשי מאסר שם. מבוקש נוסף, דייב ברזילי, ערער על הכרזתו בר הסגרה ודיון בערעורו צפוי להתקיים עוד כשבוע בבית המשפט העליון.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות