ביהמ"ש הוציא צו פירוק לעמותת "כאייל תערוג"

בדיקה של רשות התאגידים העלתה ליקויים חמורים בהתנהלות העמותה, ועל רקע זאת, הוגשה בקשה לפירוקה לבית המשפט המחוזי בתל-אביב
גילי סיוון-כהן |
300 שופטים בשלוש שנים. אילוסטרציה shutterstock
אילוסטרציה shutterstock

בית המשפט המחוזי בתל-אביב הורה על מתן צו פירוק לעמותת "כאייל תערוג" להפצת דעת רבי נחמן מברסלב ותלמידיו הקדושים זאת בעקבות ליקויים מהותיים בהתנהלותה.

בחודש ספטמבר 2023 הגישה רשמת העמותות, באמצעות יחידת אכיפה ובקרה ברשות התאגידים שבמשרד המשפטים, בקשה למתן צו לפירוק עמותת כאייל תערוג (ע"ר) לבית המשפט המחוזי בתל אביב. בקשת הפירוק הוגשה על רקע הליך בדיקה שביצעה יחידת העמותות והחל"צ ברשות התאגידים, ואשר ממצאיו העלו ליקויים מהותיים בהתנהלות העמותה.

המטרה: שיעורי תורה

נמצא, כי העמותה עשתה שימוש בכספיה שלא בהתאם למטרותיה המאושרות בסך של 1.5 מיליון שקלים, העמותה מסרה מידע כוזב שעל בסיסו אושרה לה הוספת מטרות; לא מילאה את חובות הדיווח כחוק ונמצא כי מוסדות העמותה כשלו בניהול העמותה ובמניעת העבירות והמחדלים בהתנהלות העמותה. בנוסף, העמותה הורשעה בהליך פלילי בעבירות של קבלת דבר במרמה ודיווח כוזב.

מטרות העמותה הן קיום שיעורי תורה בארץ ובעולם, כולל אברכים, הדפסה והפצה של דיסקים, ספרין ועלונים, ארגון נסיעות מיוחדות לקברי צדיקים בארץ ובעולם, תמיכה במשפחות נזקקות, ופדיון שבויים בארץ ובעולם. בדיון שהתקיים בימים האחרונים נעתר בית המשפט לבקשת הרשמת והורה על מתן צו לפירוק העמותה ועל מינויו של בניהו לאבל לתפקיד מנהל מיוחד.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות