שיחדו סוהר על מנת להכניס סמים לכלא

לביהמ"ש השלום בב"ש הוגה כתב אישום נגד מוחמד דלק ויורם שרבטוב ולפיו במהלך מעצרם בביה"ס "אוהלי קידר" הם ניסו להחדיר לכלא סמים באמצעות שוחד
נעמה כהן |
צילום: פלאש 90

לבית המשפט השלום בבאר שבע הוגש כתב אישום נגד מוחמד דלק, 24 מת"א, ויורם שרבטוב, 21 מאופקים, ולפיו הם שיחדו סוהר במטרה שיבריח סמים לכלא.

מכתב האישום עלה כי במהלך תקופת מעצרו של דלק בבית הסוהר "אוהלי קידר" הוא פנה אל אחד הסוהרים במקום והציע לו להכניס אל כותלי הכלא קופסת סיגריות בתמורה ל-10 אלף שקלים. הסוהר השיב לו: "מה פתאום. זה אסור" ודלק השיב לו: "תחשוב על זה". הסוהר דיווח אודות תוכן הפנייה לממונים עליו וכל המשך פעילותו הייתה בהסכמת הממונים ובתאום מלא עמם.

לפני כחודש, בשעות הצהריים פנה דלק אל הסוהר בניסיון לשכנע אותו לבצע הברחה לכלא, בציינו כי מדובר בקופסת סיגריות סגורה ואטומה "כמו קופסת סיגריות חדשה" בתוכה יהיו עוד כמה דברים, ושאין לו מה לפחד. מספר שעות לאחר ציין דלק בפני הסוהר כי בקופסת הסיגריות יהיה חשיש, וכי על הסוהר להחביא את הקופסא בתחתון או בכיס, והדבר לא יצפצף ולא יראה בבדיקת השיקוף. בתגובה אמר הסוהר כי הוא מפחד ודלק אמר לו שיחשוב על זה כי מדובר ברווח של 10 אלף שקלים. לאחר השיחה בין השניים שוחח דלק עם הסוהר במספר הזדמנויות, וניסה לשכנענו להוציא אל הפועל את תוכניתו, תוך שהוא מציין כי "יעשה את זה ויראה שזה קל".

הפרקליטות: "תעוזה רבה"

בסופו של יום הסכים הסוהר לבצע את ההברחה והעביר את מספר הטלפון שלו לדלק שימסור לאיש הקשר שלו.
מספר ימים לאחר שוחח הסוהר עם שרטוב והשניים קבעו כי יפגשו בתחנת הרכבת בבאר שבע, על מנת ששרטוב יעביר לו את קופסת הסיגריות ויתר הדברים. במועד שסוכם בין השניים מסר שרטוב לסוהר 10 אלף שקלים במזומן וכן שקית של טבק סיגריות, המכילה חשיש. לפתע הגיעו כוחות המשטרה לצורך מעצרו של שרטוב שהחל במנוסה, עד שנעצר במקום.

בבקשת המעצר שהוגשה במקביל ציינה הפרקליטות כי: "מעשי המשיבים מלמדים על תעוזה רבה, תחכום והעדר מורא מהחוק, כאשר את העבירות דנן מבצע משיב 1 בהיותו עציר מתוך כותלי הכלא, ומכאן נגזרת מסוכנותו הגבוהה לציבור."

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות