יורשת של ניצול שואה גילתה 'רוכש' בדירה שירשה

בית משפט המחוזי בת"א הורה לפולש להתפנות מהדירה, לאחר שהתברר כי זייף מסמכי עסקה לרכישת הנכס שלא דווחה כלל לשלטונות המס
גילי סיוון-כהן |
בית

שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, יהושע גייפמן, הורה לאדם שהשתלט על דירה של ניצול שואה שנפטר, לפנות את הדירה בתוך 30 יום לאחר שהיורשת של ניצול השואה טענה כי הנתבע זייף מסמכי עסקה שכביכול ביצע.

לבית המשפט הוגשו תביעות הדדיות: האחת, של "רוכש" הדירה שביקש להצהיר עליו כבעל הדירה מכוח עסקת רכישה שביצע עם ניצול השואה שנפטר 3 שנים קודם לפטירתו והתביעה השנייה, תביעת היורשת לפנות אותו מהדירה לנוכח העובדה כי העסקה הנטענת על-ידו מעולם לא בוצעה, וכי חתימות המוריש על מסמכיה השונים זויפו.

פינוי בתוך 30 יום

חוות דעת של מומחית להשוואת חתימות הוצגה לבית המשפט, כאשר היא הבהירה כי חתימות המנוח על מסמכי העסקה הן זיוף ברמת הוודאות הגבוהה ביותר. השופט גם קיבל נתונים של משרד עורכי הדין המציינים כי הנוטריון שהטבע על הסכם המכר כבר היה מת לפני כשלוש שנים לפחות נוסף לכך, נמצא כי העסקה הנטענת לא דווחה לשלטונות המס שבח מקרקעין, וכי במועד העסקה, הדירה הייתה משועבדת לחברה בגין הלוואה שנטל המנוח בחייו, ובעלת המשכנתא לא אישרה את העסקה. משכך עוד צוין כי היה חוסר התאמה בין השווי של הדירה במועד העסקה, לבין התמורה הנטענת, שהייתה בסך 400 אלף שקל, רחוק מהערך האמיתי של הנכס, שמוערך במיליון שקל.

השופט, יהושע גייפמן, החליט לבסוף לדחות את תביעת ה'רוכש' לבעלות ועליו לפנות את הנכס בתוך 30 ימים, וכן לשלם את עלויות התביעה והעורך דין ליורשת בסכום של 30 אלף שקלים.


לצפייה ודירוג כבוד השופט יהושע גייפמן

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות