8 שנות מאסר לנאשם שהורשע בעבירות מין בבת 5

ביהמ"ש המחוזי בי-ם גזר את העונש על נתנאל אורקיזה, שהורשע בתקיפתה המינית של הילדה לפני כשנתיים. לגרסתו טען כי "לקטינה לא נגרם נזק"
דניאל בן חמו |
אילוסטרציה envato

בית המשפט המחוזי בירושלים גזר אתמול (יום ב') על נתנאל אורקיזה, שהורשע בביצוע עבירות מין חמורות בקטינה כבת 5, 8 שנות מאסר בפועל, מאסר על תנאי ופיצוי כספי לנפגעת העבירה.

על פי כתב האישום, באוגוסט 2021 בשעות אחה"צ נכנסה הקטינה כבת ה-5 לבית הנאשם על מנת לשתות מים. הנאשם אשר שהה שם באותו הזמן קרא לה לבוא לחדר השינה, הושיב אותה על המיטה ושיחק איתה. לאחר מכן הוא קרא לה לבוא אחריו לחדר השירותים, שם ביצע בה מעשים מיניים. בהמשך הוביל אותה לחדר השינה, שפך על איבר מינו יין, וביצע בה מעשה אינוס, זאת בזמן שהיא בוכה ואומרת כי כואב לה.

הנאשם, נטען, חדל ממעשיו רק כשזוגתו נכנסה לחדר השינה ומצאה אותו ערום מעל מיטתם ואת הקטינה כשתחתוניה מופשלים והיא בוכה ומבוהלת. בתשובתו לאישום טען הנאשם כי אינו זוכר דבר מן המתואר וזאת משום שהיה במצב של שכרות. המדינה טענה כי הנאשם לא הוכיח שהיה שיכור ברף הנדרש, וכי הוא הכניס את עצמו במודע למצב השכרות. בנוסף הפרקליטות הציגה ראיות נוספות, בין היתר, קביעת מהימנותה של הקטינה על ידי חוקרת הילדים. לאחר ניהול דיוני הוכחות הורשע הנאשם בביצוע העבירות שיוחסו לו בכתב האישום, אינוס קטינה שטרם מלאו לה 16 שנים ומעשה מגונה בקטינה שטרם מלאו לה 16 שנים.

"לא נגרם נזק"

בשלב הטיעונים לעונש ביקשה הפרקליטות, להשית על הנאשם 18 שנות מאסר בפועל, מאסר על תנאי ופיצוי כספי לנפגעת העבירה. הפרקליטות טענה כי מדובר בנאשם שניצל את השילוב בין האמון שנתנה בו הקטינה, כשנכנסה לביתו, לבין גילה הצעיר, כדי לבצע בה עבירות מין תוך שימוש בכוח.

בנוסף, ציינה הפרקליטות כי הנאשם לא נטל אחריות למעשיו וניהל את משפטו תוך הכפשת משפחתה של המתלוננת. בא כוחו של הנאשם טען שלא ניתן לסתור את ההנחה, הטובה לנאשם, כי באירוע לא נגרם נזק וכאב לקטינה. ביהמ"ש קבע כי "לא ניתן לקבל את טענת הנאשם לפיה, כביכול, 'באירוע לא נגרם נזק וכאב לקטינה". עוד קבע ביהמ"ש כי "יש להצטער על כך שבמהלך ניהול ההליך הוטחו בבני משפחתה של המתלוננת דברים שאינם פשוטים, שהתבררו כנטולי יסוד, ובכך נגרמה פגיעה נוספת לבני המשפחה המתלוננת. בפני שירות המבחן ובפנינו הביע הנאשם חרטה על המקרה. עם זאת, ההתרשמות הייתה מנטילת אחריות חלקית".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות