בני זוג בפשיטת רגל הסתירו 74 מיליון שקלים

על פי תב אישום שהוגש נגד השניים וגם נגד שני ילדיהם, הם הסתירו מהנושים מיליוני שקלים, אף שביקשו כבר בשנת 2015 בקשה להפטר מחובות
נעמה כהן |
טענה שלא ידעה כמה כסף הופקד. אילוסטרציה shutterstock
אילוסטרציה shutterstock

לתושב המרכז היה בשנת 2007 חוב של כ-450 אלף שקלים והוצא בהתאם לבקשתו צו כינוס נכסים, כעת התגלה מכתב אישום שהגש נגד בני הזוג נסים וורד אבו דיב ושני ילדיהם יוסף ומוסא אבו דיאב שהעלימו מהנושים הכנסה בגובה של כ-74 מיליון שקלים

מכתב האישום שהגישו עו"ד אוראל בן מוחה ומיכל גייסט מפרקליטות מיסוי וכלכלה עולה כי במהלך 2007 הוצא לנסים, בהתאם לבקשתו, צו כינוס נכסים. בבקשתו לצו הכינוס דיווח נסים על 6 נושים ועל חובות בסכום כולל של 439,143 שקלים (הוגשו כנגדו 3 תביעות חוב בסכום של 455,260 שקלים). במסגרת צו הכינוס נדרש נסים לשלם לקופת כונס הנכסים הרשמי סך של 300 שקלים בחודש וכן להגיש לכונס הרשמי דיווח חודשי על כל הכנסותיו והוצאותיו.

במהלך 2015 הגיש נסים בקשה להפטר מותנה מחובותיו במסגרתה הציג מצג כוזב לבית המשפט לפיו לא תצמח כל תועלת לנושים בהמשכת הליכי פשיטת הרגל, נוכח העדר כל יכולת להגדיל באופן משמעותי את קופת הכינוס. בית המשפט קיבל את הבקשה וציין בהחלטתו כי היא ניתנת, בין היתר, "בהעדר רכוש" של החייב. בין השנים 2018-2013 נמנע נסים במסגרת הדו"חות החודשיים, לדווח על כל הכנסותיו והוצאותיו, זאת במטרה להסתיר במרמה את הכנסותיו ואת עצם עיסוקו בענף הבנייה. נסים עשה זאת באמצעות חברות אותן דאג לרשום על שמות בני משפחתו.

פושט הרגל שהקים חברה

כך לדוגמה, במהלך 2013, בעוד נסים מוכרז כפושט רגל, הקים באמצעות בנו יוסף את חברת "נידאל לבנייה ויזמות בע"מ" ופתח חשבונות בבנק על שם החברה, כאשר יוסף הצהיר בכזב כי הוא הנהנה, בעל השליטה ומורשה החתימה היחיד בחשבון. בשלב מאוחר יותר ובהתאם להחלטתו של יוסף הועברו המניות, ללא תמורה, מיוסף לאשתו של נסים, ורד.

בין השנים 2017-2015 הופקד בחשבונות בחברת נידאל לבנייה ויזמות בע"מ סך של כ-34 מיליון שקלים. בנוסף, בשנת 2015 רכש נסים, באמצעות בנו מוסא, את מניותיה של חברת "אל עסר אדסה הנדסה בע"מ" ופתח לחברה חשבונות בנק בהם הצהיר מוסא בכזב כי הוא הנהנה, בעל השליטה ומורשה החתימה היחיד בחשבון. כשנה לאחר קבלת ההפטר המותנה, הפוטר את נסים מכל חובותיו, דאג נסים, להעברת כלל מניות החברה לידו, ללא תמורה, ומינה עצמו כדירקטור יחיד בה. בין השנים 2017-2015 הפקיד נסים בחשבונות הבנק של חברת אל עסר אדסה הנדסה בע"מ סך של כ 39.5 מיליון שקלים.

כמו כן, במהלך התקופה הרלבנטית העביר נסים עשרות אלפי שקלים, מרווחי החברות לחשבונות הבנק של ורד אשתו, ללא שדיווח כי גם הוא נהנה בחשבונה, רכש רכבים לשימושו האישי, תוך שהוא רושם אותם על אחרים והחזיק בביתו ביחד עם אשתו ורד כ 280 אלף שקלים במזומן.

התשלומים שקיבל נסים באמצעות חשבונות הבנק של החברות מסתכמים בסך של כ-74 מיליון שקלים, הרכבים אותם רכש והכספים אותם הסתיר בביתו בסך כולל של 280 אלף שקלים, מהווים רכוש אסור, אשר חלקו הוטמע בכספים אחרים באופן שאינו מאפשר להבחין בין השניים.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות