שוחרר ללא תנאים חשוד בניסיון הרעלה של מתקנים בגן שעשועים

ביהמ"ש הורה על שחרורו של נער כבן 17 שנעצר בחשד שריסס חומר רעיל בגינת משחקים בשפלה. השופט: "לא מצאתי חשד סביר לביצוע העבירות"
דנה לווינסקי |
אילוסטרציה Envato (למצולמים אין קשר לנאמר בידיעה)

כל דבר שנראה חריג מאז תחילת המלחמה בעזה, מלחיץ את האזרחים ומיד מתקשרים למשטרה. האחרונה בחלק מהפעמים עוצרת אנשים, גם שלא לצורך, כמו במקרה של נער כבן 17, שנעצר בחשד שריסס חומרים רעילים בגינת משחקים בשפלה ובית המשפט הורה לשחררו ללא תנאי. המשטרה אף לא הגישה ערר על ההחלטה, למרות שבית המשפט עיכב במספר שעות את החלטתו.

לפני כשבועיים, התקבל דיווח של מודיע למשטרה, כי הוא מזהה כי שלושה עובדי עירייה אשר נמצאים בגן, מרססים את מתקני הילדים בריסוס מסוכן, כאשר הם מרססים גם את הברזיות, את מי השתייה. שוטרים הגיעו למקום, איתרו את החשודים, הם עוכבו לתחנה בינהם היה גם נער כבן 17. הנער נחקר והכחיש כל קשר למעשה וגם שהציגו בפניו תמונות, ציין כי לא מדובר בו.

ללא חשד סביר

למחרת הוא הובא לבית המשפט, שם השוטרים ביקשו להאריך את מעצרו בגין שימוש ברעל כדי סיכון חיים, הדברה ללא היתר ושימוש רשלני בחומר רעיל. בדיון נציג המשטרה התעקש כי רואים בסרטון את הנער מחזיק מרסס עם חומר רעיל ומבצע ריסוס על מתקנים, אולם בא כוחו טען מנגד שמרשו הכחיש בכלל שהחזיק מרסס, ומסר ששיחק במשחקים עם הטלפון הנייד שלו. "ממה שאני ראיתי, אין בסרטון שום ראיה שקושרת את החשוד למיוחס לו. רואים שלוש דמויות עם אפוד זוהר, שנמצאים בתוך גן שעשועים, מסביב צמחייה, ואז יוצאים ממנה. איני יודע מה המניע של אותו מודיע להתקשר למשטרה ולדווח על ביצוע עבירה פלילית. אני יכול להניח שמדובר בדברים שלא אגיד לפרוטוקול, ודי לחכימא… הייתי תקווה שהקצין הממונה, לאחר גרסת החשוד, יורה על שחרורו. לא כך עשו, והביאו לפתחו של בית המשפט".

השופט גיל גבאי, שעיין בחומרי החקירה, החליט לשחרר ללא כל תנאים מקבילים, את הנער שאין לו כל עבר פלילי וציין בהחלטתו כי לא קם חשד סביר לביצוע העבירות המיוחסות לו. עוד הסביר השופט כי בתיק החקירה קיימת עדות של חשוד אחר מסר שריסס את החומר, ועשה כן על מנת למנוע משני החשודים האחרים לשחק במשחקים בזמן שהוא עובד. "החשוד שבפניי הוא קטין, יליד שנת 2006, והוא נעדר עבר פלילי מכל מין וסוג. משמצאתי כי לא קם חשד סביר לביצוע העבירות המיוחסות לחשוד, אני מורה על שחרורו ללא תנאי", סיכם השופט את החלטתו.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות