נדחתה העתירה שביקשה לחייב את פיקוד העורף ועיריית תל אביב-יפו להקים מקלטים ציבוריים או להציב מיגוניות וממדים יבילים בשכונות בעיר.
בג"ץ דחה את עתירת תושבי דרום מזרח העיר שביקשה לחייב את פיקוד העורף ועיריית תל אביב-יפו להקים מקלטים ציבוריים או להציב מיגוניות או ממ"דים יבילים במספר שכונות בדרום- מזרח העיר. בעתירה טענו הועד למיגון יחד עם תושבי השכונות ותנועה ישראלית כי בשכונות כפר שלם, ידידיה, הארגזים ועזרא, קיימים עשרת אלפים בתי אב הנתונים לפערים משמעותיים, עד כדי מחסור מוחלט במיגון מפני ירי רקטות.
לטענתם, זהו המצב גם בשכונות סמוכות נוספות כמו יד-אליהו, התקווה ויפו, בהן אזורים שלמים ללא ממ"דים ומקלטים, ובחלק ניכר מהבתים גם אין אמצעי מיגון משניים שנקבעו על ידי פיקוד העורף, כמו חדרים פנימיים או חדרי מדרגות.
עיריית ת"א: "ננקטו צעדים"
למרות זאת בית המשפט קיבל את עמדת העירייה, לפיה, בהיעדר כמות מספקת ברמה הארצית והיעדר שטחים מתאימים, לא רק שאין כל היתכנות מעשית להציב ממ"דים יבילים – אלא שגם הצבת מספר "סמלי״ של ממ"דים יבילים בשכונות, עלולה להיות מסוכנת, לגרום לתחושת מיגון שגויה, להתקהלות ולסכנות נוספות לציבור.
בית המשפט ציין שהעירייה "פועלת באופן רציף ובשיתוף פעולה הדוק עם פיקוד העורף על מנת לספק פתרונות מיגון ציבוריים לכל תושבי העיר, ולשם כך משקיעה משאבים רבים. במסגרת זו העירייה השקיעה בשיפוצם של למעלה מ- 200 מקלטים ציבוריים; נערכו ביקורות של פיקוד העורף על מנת לוודא את כשירותם ואת אחזקתם התקינה של המקלטים על ידי העירייה; נערכו סקרי מיגון הנדסיים במאות חניונים תת-קרקעיים לצורך איתור החניונים המתאימים לשמש כמחסים ציבוריים בשעת חירום, ובהתאם אושרו למעלה מ-150 חניונים כאמור".
נאמר עוד כי "ננקטו צעדים כדי לייעד מראש תחנות תת-קרקעיות של הרכבת הקלה כמחסים ציבוריים המונים; ואושרה תוספת תקציב (של 50 מיליון שקלים) לטובת תכנון והוספת שטחי מיגון לגני ילדים בעיר, אשר יוכלו לשמש אף הם את הציבור כמחסה ציבורי".