ביהמ"ש אישר לרומן אברמוביץ' לתרום לזק"א

לאחר שבנק מזרחי טפחות סירב להעביר לארגון את סכום התרומה, בגובה 8 מיליון שקלים, בשל סנקציות שהוטלו על איש העסקים באירופה, הורה ביהמ"ש לעשות כן
אייל חן |
רומן אברמוביץ'. צילום: פלאש 90

רומן אברמוביץ' יוכל לתרום 8 מיליון שקלים לארגון זק״א מחשבונו בבנק המזרחי, כך קבע בית המשפט המחוזי בתל אביב.

כזכור, איש העסקים הישראלי רומן אברמוביץ' וארגון זק"א, הגישו תביעה כנגד בנק מזרחי טפחות, בשל סירובו של הבנק להעביר תרומה על סך שמונה מיליון שקלים לארגון זק"א לטובת פעילותם במלחמה, על פי כתב התביעה כזכור, סירוב הבנק הוא משום שחשבונו של אברמוביץ' חסום בשל הסנקציות שהטילו עליו האיחוד האירופי וממשלת בריטניה, ולכן, לגישת הבנק, לא ניתן לבצע בו שום פעולה שהיא.

"אין בדל ראיה להלבנת הון"

כבר בדיון הראשון בבית המשפט המחוזי בתל-אביב, ציינה השופטת ירדנה סרוסי כי היא נוטה לאשר את בקשתו של מר אברמוביץ׳ להעביר את התרומה לארגון זק״א. והיום היא פסקה כי אברמוביץ׳ יוכל להעביר את הכסף מחשבונו.

בהחלטתה השופטת ציינה בין היתר כי היועמ״ש לא הציג כל ראיה, ולו ברמז, שהמערכת הבנקאית בסיכון, בשל העברת התרומה. וכן אין כל בדל טענה על כך שחשבונו של אברומוביץ' חשוד בהלבנת הון או מימון טרור.

עוד צויין כי אפילו במערכת הסנקציות הבריטית יש מקום לאפשר פעולות בחשבון, אם הן לשם הביטחון הלאומי. קל וחומר בישראל, שכלל לא אימצה את הסנקציות הבריטיות וכן האיסור הגורף של הבנק מעמיד את אברומוביץ' במצב קשה יותר לו היה חל עליו משטר הסנקציות באופן ישיר.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות