מעל 20 שנות מאסר לרוצחי ניר צרויה

ביהמ"ש גזר 23 שנות מאסר על שלמה בייך ו-21 שנות מאסר על בלאי קיברה, שניהם הורשעו ע"פ הודאתם בעבירה של רצח באדישות לפני כ-3 שנים בפ"ת
רונן לוי |
פס הפרדה משטרתי בזירת רצח
ארכיון

בית משפט המחוזי מרכז גזר על שלמה בייך 23 שנות מאסר ועל בלאי קיברה 21 שנות מאסר לאחר שהורשעו על פי הודאתם, בביצוע בצוותא של עבירות רצח באדישות, בגין הרצח של ניר צרויה בפתח תקווה. כל אחד מהנאשמים ישלמו 200 אלף שקלים פיצוי לבני משפחת צרויה.

על פי כתב האישום הנאשמים, אשר הינם חברים, הגיעו ביום 23.9.21, בסמוך לאחר השעה 23:30, להתארח בסוכה ברח' הגדנ"ע 6 בפתח תקוה. בהמשך אותו הלילה, בסמוך לשעה 4:00, התגלע עימות בעניין כספי בין הנאשמים לבין אחד הנוכחים במקום, אפרים אבג'ה, במהלך העימות התפתחה קטטה.

הנאשמים היכו את אבג'ה וכשהוא ניסה לעזוב את המקום אך הנאשמים רדפו אחריו, תפסו אותו, הפילו אותו ארצה ובעטו בו בעודו שרוע על הרצפה. עד שלבסוף הצליח אבג'ה להימלט. לאחר מכן, בשעה 4:50 לערך, חזר אבג'ה למקום ברכב ובו שלושה נוספים, לרבות ניר צרויה ז"ל על מנת לאסוף דבר מה שהשאיר אבג'ה במקום. אחד מנוסעי הרכב נשא בכיסו סכין. קיברה הבחין בהגעת הרכב ועדכן את בלייך בנוגע להגעת אבג'ה למקום.

הרכב נעצר במרחק מה ואבג'ה יצא ממנו. בשלב זה יצאו הנאשמים יחדיו בהפגנתיות לעבר אבג'ה, אשר באותו שלב עמד בצדו השני של הכביש, במטרה לירות בו. קיברה שלף מכיסו אקדח טעון והתקרב באופן מאיים לכיוונו של אבג'ה, בעודו אוחז במופגן באקדח. מיד לאחר מכן העביר את האקדח לבלייך משהבחין אבג'ה באקדח בידי הנאשמים, הסתובב והחל להתרחק מהם. בין לבין יצא המנוח מהרכב ושהה בסמוך לאבג'ה. בלייך ירה מספר יריות מהאקדח ושתיים מהיריות פגעו בצרויה ז"ל ששהה בסמוך לאבג'ה.

נקלע לשדה הקטל

המדינה הגיע להסדר הטיעון שלא כלל הסכמות עונשיות, אך המאשימה הבהירה כי מתחם הענישה לו תטען בעניינו של קיברה יהיה נמוך יותר מהמתחם שייטען בעניינו של בלייך. בגזר הדין ציינו השופטים: "במעשיהם אלה, ומתוך אדישות נפשעת כלפי ערכי היסוד הבסיסיים ביותר של החברה, ירו הנאשמים מנשק חם לעברו של יריבם, בגין סכסוך כספי כלשהו שזה אך נוצר, ולאחר שחבטו בו נמרצות זמן קצר קודם לכן", כתבו השופטים.

עוד הוסיפו: "באותם מעשים גרמו השניים למותו של המנוח, שגם אם נוכחותו במקום לא הייתה אקראית לחלוטין, שהרי הגיע למקום ביחד עם אבג'ה, הרי שלא נטל כל חלק פעיל בסכסוך או בעימות בין אבג'ה לנאשמים, ונקלע שלא בטובתו ושלא באשמתו לשדה הקטל. בכך שמו הנאשמים קץ לפתיל חייו של המנוח, פגעו פגיעה שאין שנייה לה בערך היסוד של שמירה על חיי אדם, ושינו לנצח את מסלול חייהם של בני משפחתו, כמתואר בהרחבה בתסקיר שהוגש".

השופטים גם פנו במסר אישי לבני משפחתו של המנוח: "אין מילים שבכוחן להפיג את הכאב על אובדנו ואין בעונש שיוטל על אלו שקיפחו את חייו בטרם עת כדי לעמעם את הגעגוע, את תחושת האובדן ואת החלל שהותיר אחריו ניר ז"ל, אהוב לבכם. מבלי לגרוע מדברים אלה, דעו לכם שמתוך תיאורי השיחות שערכתם עם עורכת התסקיר, ומדבריו המרגשים של הגיס דור שהעיד לפנינו, הצטיירה לפנינו דמותו של ניר, בן, אח ודוד אוהב, מסור וערכי, בחור צעיר שכל עתידו לפניו, ואשר היה אהוב ואהוד על כל הסובבים אותו. זכרו לא יישכח, ולמען זכרו נאחל ונבקש כי תיוותרו משפחה מלוכדת, אוהבת ותומכת, ותסייעו זה לזה במלאכת השיקום וההתאוששות הארוכה והקשה".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות