ניצולת השואה שילמה 22 שנה להוצל"פ – הרשם הורה על סגירת התיק

לאחר שקשישה בת 85 שילמה כמעט פי שלוש מסכום החוב, הורה רשם ההוצל"פ על הפחתת הריביות וסגירת התיק בעניינה – "אל תשליכני לעת זקנה", כתב
גילי סיוון-כהן |
אילוסטרציה Envato

רשם ההוצאה לפועל מלשכת תל אביב, יניב יחזקאל, הורה על הפחתת ריביות וסגירת התיקים לחייבת מוגבלת באמצעים, ניצולת שואה בת 85 ששילמה במשך 22 שנים צו תשלומים בתיק האיחוד. החוב המקורי, עמד על סכום של 66 אלף שקלים, כאשר עד היום שילמה ניצולת השואה כמעט פי שלוש מהסכום – 194 אלף שקלים

החייבת הינה ניצולת שואה המתקיימת מקצבאות, ביניהן גמלת ניצולת שואה המשולמת מהמשרד לשוויון חברתי. במסגרת בקשתה עתרה החייבת לאיפוס יתרת החוב בתיק נוכח פירעון מלוא קרנות החוב בכלל התיקים המאוחדים משך כשלוש פעמים, תוך הצגת נסיבותיה כנסיבות אשר יש בהן כדי טעמים מיוחדים.

בשנת 2001 היו תלויים ועומדים כנגד הקשישה 9 תיקי הוצאה לפועל כאשר כלל חובותיה הסתכמו לסך של 66 אלף שקלים. החייבת הוכרזה כ"חייבת מוגבלת באמצעים" תוך קביעת צו תשלומים קבוע בסך של 800 שקלים. לאחר שניתן צו האיחוד לתיקי החייבת, נסגרו מעט מהתיקים בעוד צורפו תיקים חדשים שנפתחו בסמוך למועד הינתן הצו, כאשר כיום, כנגד החייבת תלויים ועומדים 10 תיקי הוצאה לפועל, וסכום החוב הכולל בהם עומד כיום ע"ס של 35,833 שקלים. לאחר הינתן הצו לאיחוד תיקי החייבת, שילמה החייבת את צו התשלומים במועדו וכסדרו כאשר התשלום האחרון שולם על ידה ביום 30.11.2023, ובחישוב מצטבר, שילמה החייבת לתיק האיחוד סך של כ-194 אלף שקלים.

20 שנות חוב

הרשם הדגיש בהחלטתו, כי מעיון בבקשת החייבת, בנתוניה האישיים כמו גם בעובדה, כי החייבת משלמת את חובה בהתאם להחלטת רשם שניתנה לאחר חקירת יכולתה משך למעלה מ- 22 שנים באופן רציף, ובפרט נוכח העובדה, כי קרן החוב בכלל התיקים המאוחדים נפרעה מספר פעמים ואף הרבה מעבר לריבית המשפטית, באופן בו שקלול כלל הנתונים עולים כדי טעמים מיוחדים להפחתת ריביות באופן בו יש להורות על סגירת כלל התיקים המאוחדים.

"החייבת מצויה תחת חובות אותם היא למעשה פרעה במלואם, בחלקם אף את קרן החוב יותר מפעם אחת, משך כ- 24 שנים ובמשך כשליש מחייה הבוגרים, כאשר תיק זה הוקם כשהחייבת הייתה בת 63 בעוד כיום החייבת הינה בת 85, כאשר הדעת נותנת כי יש לאפשר לחייבת להשלים שנותיה כאשר היא נקייה מכל חובות ובבחינת "אל תשליכני לעת זקנה.." (תהילים, ע"א ט')".

באשר להתנגדות הזוכה בתיק הפרטני, להתנות סגירת התיק בתשלום הסך של 2,500 שקלים, הבהיר הרשם, כי החוב לזוכה זה עמד עם פתיחת התיק מיום 14.8.2000 כבקשה לביצוע שטר ע"ס של 9,576 שקלים כאשר מיום פתיחת התיק ועד היום, שולמו במסגרתו לידי הזוכה הסך של 18,576 שקלים.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות