אחרי ההדחה: השופטת פוזננסקי-כץ תעתור לבג"ץ

לא מוותרת. השופטת פוזננסקי כץ. צילום: אתר בתי המשפט
לא מוותרת. השופטת פוזננסקי כץ. צילום: אתר בתי המשפט

השופטת רונית פוזננסקי-כץ פנתה בימים האחרונים לעו"ד רם כספי, לצורך הגשת עתירה לבג"ץ על החלטתו של בית הדין המשמעתי לשופטים מהחודש שעבר. כזכור, בית הדין קבע כי השופטת תודח מכס השיפוט, בעקבות הפרשה שזכתה לשם "פרשת המסרונים".

הפרשה נחשפה בחודש פברואר השנה, כאשר נחשפו צילומי מסך המתארים התכתבות בין פוזננסקי-כץ לחוקר הרשות לניירות ערך, עו"ד ערן שחם-שביט, הנוגעת להארכת מעצרם של החשודים בתיק 4000 (בזק). חוקר הרשות ביקש מהשופטת ש"תיראה מופתעת", כאשר התביעה תבקש לשחרר את החשודים למעצר בית. בתגובה כתבה לו השופטת: "אני מתחילה לעבוד על הבעה הולמת של הפתעה מוחלטת".
השופטת הודתה והורשעה בעבירת משמעת של התנהגות באופן שאינו הולם את מעמדו של שופט בישראל ובהפרה של כללי האתיקה לשופטים. על פי העובדות בהן הודתה השופטת, היא ונציג התביעה בהליך שהתנהל בפניה, ניהלו התכתבויות שונות לגבי ההליך, התכתבויות שלא ראוי היה לקיימן בין נציג התביעה לבין השופטת שדנה בהליך.
פרקליטיה של פוזזנסקי-כץ הגיעו להסדר עם התביעה על כך שהעונש הנדרש יהיה השעיה שלאחריה תוכל לחזור לכס השיפוט,  אך שופטי בית הדין הסבירו בהחלטתם כי אין בסעיף החוק הקובע מהם אמצעי המשמעת שבית הדין רשאי להטיל עונש מסוג השעיה. הסעיף מדבר על האמצעים הבאים בלבד: הערה, התראה, נזיפה, העברה למקום כהונה אחר, העברה מן הכהונה.
נוכח חומרת המעשים החליט בית הדין פה אחד כי נכון וראוי להשתמש באמצעי החמור ביותר שעומד לרשות בית הדין – הדחה מהתפקיד.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות