רשות המסים נגד החשבוניות הפקטיביות – מעל 20 כתבי אישום בחודש

היחידות המשפטיות של מחוז מרכז ברשות המסים הגישו בחודש שעבר מעל ל-20 כתבי אישום בתיקים העוסקים בתופעה, הנאמדים ביותר מ-80 מיליון שקלים
גילי סיוון-כהן |
רשות המסים, ארכיון.

בחודש האחרון הגישו היחידות המשפטיות של מחוז מרכז ברשות המסים מעל ל-20 כתבי אישום בתיקים העוסקים בתופעת החשבוניות הפיקטיביות, שרשות המסים ממשיכה להיאבק בה בכדי להעלימה. מדובר בעבירות מס בסכום כולל של יותר מ-80 מיליון שקלים.

בכל המקרים, הנאשמים הפיצו או קיבלו מסמכים הנחזים לחשבוניות מס על שמות עוסקים שונים, מבלי שעשו או התחייבו לבצע את העסקאות שלגביהן הוצאו המסמכים. כל העבירות בוצעו במטרה להשתמט מתשלום מסים, או לסייע לאחרים לעשות זאת, תוך גרימת נזק כספי משמעותי לקופת המדינה.

אחד מכתבי האישום עוסק בעניינה של החברה "נר לרגליך" ומנהלה נביל סרסור, תושב כפר קאסם. כתב האישום מייחס למנהל 100 עבירות מס בגין שימוש בחשבוניות פיקטיביות, וזאת על פני תקופה של חצי שנה בלבד. סך החשבוניות הפיקטיביות עומד על 41.4 מיליון שקלים, וערך המס המגולם בהן עומד על 6 מיליון שקלים. כתב האישום הוגש לבית המשפט השלום בפתח תקווה ע"י עו"ד נטלי קצביאן, לאחר חקירה של מחלקת חקירות מכס ומע"מ ירושלים.

מלחמה עיקשת

כתב האישום נוסף – בעניינו של אמיר עבד אל רחים, תושב טירה, ומספר חברות בענף הבניין שהיה מנהלן – מייחס לנאשם מעל ל-50 עבירות מס בגין שימוש בחשבוניות פיקטיביות ודיווח כוזב בדוחות התקופתיים. היקף המס שהנאשם התחמק מלשלמו עומד על 9.8 מיליון שקלים. כתב האישום הוגש לבית המשפט השלום בראשון לציון ע"י עו"ד כרמל קדור, לאחר חקירה של מחלקת חקירות פקיד שומה ירושלים.

כתב האישום בעניינו של ג'אבר אבו כאשף, והחברה גמא הוד שניהל, מייחס לנאשם קבלת 133 חשבוניות פיקטיביות בסכום כולל של מעל 46 מיליון שקלים, כאשר ערך המס המגולם בהן עומד על 6.8 מיליון שקלים. כנגד הנאשמים מתנהל כתב אישום נוסף בגין עבירות מס. כתב האישום הוגש לבית המשפט השלום ברמלה ע"י עו"ד בלה פרנק דילר, לאחר חקירה של מחלקת חקירות מכס ומע"מ תל-אביב.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות