חברי ארגון הפשע אבו לטיף הורשעו בסחיטה

ביהמ"ש המחוזי בת"א הרשיע 13 נאשמים, בראשם נידאל אבו לטיף, הורשעו בעבירות סחיטה וכלכליות במאות מיליוני שקלים. גזר הדין יינתן בהמשך
רונן לוי |
נידאל אבו לטיף בדיון קודם בעניינו. צילום: פלאש 90

בית המשפט המחוזי בת"א הרשיע את נידאל אבו לטיף ו-12 נאשמים נוספים, שהודו בעבירות של סחיטה באיומים ובשורה של עבירות כלכליות חמורות. גזר הדין ינתן במועד אחר.

הנאשמים הודו בכתב אישום מתוקן שהגישה המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה, במסגרת הסדר טיעון שהושג עם הנאשמים. כתב האישום המתוקן מתאר פעילות עבריינית מרובת משתתפים, שנמשכה על פני כשלוש שנים. על פי כתב האישום, ממרץ 2019 ועד נובמבר 2021 הנאשמים נידאל אבו לטיף, פאדי ערטול, ואסים ערטול, שאדי ערטול, חאלד אסלן ומכרם טנוס, סחטו את א', הטילו עליו אימה ודרשו ממנו דרישות כספיות רבות. סך כספי הסחיטה נאמד בכ-2.5 מיליון שקלים.

הלבנת הון בהיקף של מיליוני שקלים

בנוסף, החל משנת 2018 נידאל ופאדי נתנו שירותי אשראי, ללא רישיון, באמצעות נותן שירותים פיננסיים (צ'יינג') בשם "סנד לחלפנות". בתקופה של כשלוש שנים וכחלק מהפעילות העסקית, באמצעות נוכו באמצעות הצ'יינג' המחאות בסכום כולל של מאות מיליוני שקלים.

בנוסף, הורשע כפיר לביא, הבעלים של צ'יינג' בשם "די.אי.אס קונטו" בע"מ, בעבירות הלבנת הון בהיקף של למעלה מ-186 מיליון שקלים, אותן ביצע ביחד עם פאדי במסגרת כרטסת שפתח על שם "סנד לחלפנות". עוד הורשע כפיר לביא בעבירות הלבנת הון נוספות בהיקף של כ-9 מיליון שקלים, ביחד עם שריף ערטול.

במסגרת הפרשה הורשע גם רו"ח פריד מחול, הבעלים של צ'יינג' נ.מ.ר.ה בעבירות הלבנת הון שביצע בהיקף של למעלה מ-318 מיליון שקלים, אותן ביצע ביחד עם פאדי במסגרת כרטסת על שם "סנד לחלפנות".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות