סכסוך משפחתי במלחמה – חזר מצו 8 ונעצר בגלל תלונת גרושתו

ביהמ"ש שחרר את חייל המילואים לאחר שקבע כי גם אם קיים חשד כי איים על האישה הוא מצוי ברף הנמוך ביותר. לטענת החשוד היא מדובר במתלוננת סדרתית
דניאל בן חמו |
אילוסטרציה envato

גבר שגויס בצו 8, רצה לראות את ילדיו, גרושתו אמרה לו שלא תתן לו לפגוש אותם, אם הוא לא יפקיד את נישקו. כשסירב לעשות זאת וענה לה בווטסאפ הוא נעצר בגין איומים על אשתו והוצא משירות המילואים אותו רצה להמשיך ולתרום.

האישה שמתגוררת באזור השרון, התלוננה במשטרה שהגרוש שלה חזר ממילואים והוא נושא נשק ולטענתה היה עבר של אלימות והיא חוששת מהיותו עם נשק, מה גם שלטענתה הוא איים עליה בהודעות טלפון. השוטרים עצרו אותו והוא טען בחקירתו כי מדובר באישה שהיא מתלוננת סדרתית שרוצה להרוס לו את החיים ומה שכתב לה: "הבטחה שלי שכל ההקלטות שלי יתפרסמו באינסטגרם, כולם ידעו מי זה מי, הבלגן שעשית לי לא יעבור בשתיקה הפעם"

בתום החקירה הוא נכלא והובא למחרת לדיון בבית המשפט בגין איומים, שם טענה באת כוחו שאין כל חשד סביר, בני הזוג גרושים הם לא חוזרים לאותו הבית והיא ביקשה מבית המשפט לקבוע כי רמת הסיכון נמוכה והחשד הסביר הוא חלש ביותר. החשוד עצמו אמר לשופטת: "חזרתי מצו 8 עם נשק, היא שמעה את זה, זה לא פעם ראשונה שהיא מאיימת עלי שלא אראה את הילדים.

חשד ברף הנמוך

אני רשמתי לה שתחפשי את החברים שלך, את עושה לי בושות בכל מקום, בבית ספר, ההורים של החברים של הילדים שלי לא מביאים את הילדים אלי כי היא מספרת סיפורים כל הזמן. עכשיו היא הוציאה אותי משרות מילואים. אין לי בעיה להתרחק, אני רוצה להמשיך את הפעילות שלי בצו 8".

השופט שרון דניאלי ששחרר אותו ציין בהחלטתו כי שמע את הסברי החשוד בדיון עצמו ועיין בהודעות של החשוד והמתלוננת. "במכלול נסיבות העניין גם אם קיים חשד סביר הוא מצוי ברף הנמוך ביותר. על כן אעתר לבקשה באופן חלקי. בנסיבות אלה גם עילת המעצר של מסוכנות מצויה ברף הנמוך ביותר וכך גם עילת המעצר של שיבוש חקירה שאינה מתקיימת כלל למעשה", כתב השופט בהחלטתו ושיחרר אותו בערבות עצמית של 1,500 שקלים.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות