שנת מאסר לעו"ד שהורשע בעבירות מין בנכדתו; הפרקליטות מערערת

הפרקליטות הגישה את הערעור לביהמ"ש העליון ובו נטען כי העונש שהוטל על הסב, 77, אינו הולם את חומרת העבירות שביצע בנכדתו בת ה-10
גילי סיוון-כהן |
אילוסטרציה envato

לבית המשפט העליון הוגש ערעור על גזר דינו של עורך דין תושב ירושלים, 77, אשר הורשע בשורת עבירות מין בנכדתו הקטינה, בגינן נגזר עליו עונש של שנת מאסר אחת, לצד עונשים נלווים ופיצוי לנפגעת. כנגד הנאשם הוגש כתב אישום בגין עבירות של מעשים מגונים, מעשה סדום וניסיון למעשה סדום בנכדתו, בהיותה בת 10. לאחר ניהול הוכחות הורשע הנאשם בעבירות של מעשים מגונים שבוצעו על פני תקופה, אך זוכה מחמת הספק משאר העבירות. הפרקליטות סבורה כי העונש שנגזר על הנאשם אינו משקף את הפגיעה החמורה במתלוננת, כמו גם את חומרתן של עבירות מין המבוצעות בתוך המשפחה, וכן את העובדה כי הנאשם מעולם לא לקח אחריות על מעשיו ואף האשים את המתלוננת בפירוק התא המשפחתי. נטען כי העונש שנגזר על הנאשם בגין מספר עבירות, נמוך משמעותית מהעונש המזערי אשר קבע המחוקק לצד עבירה אחת.

על פי עובדות כתב האישום, בהזדמנויות רבות בעת שהתארחה נכדתו, אז כבת 10, בביתו, נהג הנאשם לנצל משחקים או קרבה הנהוגה בין בני משפחה על מנת לגעת וללטף את החזה של הקטינה מתחת לחולצתה. במקרה אחר הכניס ידו מתחת למכנסיה ותחתוניה והחדיר אצבעו לפי הטבעת שלה, ליטף את ישבנה וקירב את ידו לעבר איבר מינה. בהזדמנות אחרת, בעת שהקטינה היתה במיטתה לקראת שינה, נכנס הנאשם לחדרה והחל ללטף אותה בכתפיה ובגבה מתחת לבגדים. בהמשך נמנעה המתלוננת ככל יכולתה ממפגשים עם המשיב והמעשים פסקו.

כנגד הנאשם הוגש כתב אישום בגין עבירות של מעשים מגונים, מעשה סדום וניסיון למעשה סדום בנכדתו. לאחר ניהול הוכחות הורשע הנאשם בבית המשפט המחוזי בירושלים בעבירות של מעשים מגונים שבוצעו על פני תקופה, זוכה מחמת הספק משאר העבירות, ונגזר עליו עונש של 12 חודשי מאסר בפועל, מאסר על תנאי ופיצוי בסך 50 אלף שקל למתלוננת.

לא נטל אחריות על מעשיו

כאמור בערעור לבית המשפט העליון על גזר דינו של הנאשם בבקשה להחמיר בעונשו, כך שישקף את חומרתן המופלגת של עבירות מין המבוצעות במשפחה, כפי שראה את חומרתן גם המחוקק, אשר קבע עונש מירבי של 15 שנות מאסר לעבירות מסוג זה. זאת בין היתר כיוון שהניסיון מלמד שפגיעתן של עבירות מין המבוצעות בקטינים בתוך המשפחה והנזקים שהן יוצרות הם עצומים, פוגעים אנושות בנפשו של הקטין וביכולתו לחוש מוגן ולסמוך גם על הקרובים לו ביותר.

הפרקליטות הדגישה כי המחוקק אף קבע עונש מזערי לעבירות בהן הורשע הנאשם, אשר אינו בא לידי ביטוי בגזר הדין. נקבע כי העונש המזערי לעבירה מסוג זה, לא יפחת מרבע מעונש המקסימום, ואילו במקרה שלפנינו, נגזר בגין שורה על עבירות שביצע האשם עונש מאסר בפועל של פחות משליש מהעונש המזערי הקבוע לצד עבירה אחת.

עוד טוענת הפרקליטות כי העונש שנגזר על הנאשם אינו לוקח בחשבון את הנזק הרב שגרמו מעשיו של הנאשם לקטינה ולמשפחתה, ואינו מביא בחשבון את העובדה כי הנאשם לא נטל אחריות למעשים שביצע, ואף מצא לנכון להאשים את נכדתו בפירוק המשפחה.

לאור האמור, ובכלל זאת הפגיעה החמורה במתלוננת, אי נטילת האחריות, העדר הכרה בנזק שגרמו המעשים והאשמת הקורבן, מבקשת הפרקליטות מבית המשפט להחמיר באופן משמעותי בעונשו של הנאשם ולכל הפחות לקיים את מצוות המחוקק ולגזור עליו את העונש המזערי הקבוע בחוק.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות