הגיעו לחלק אוכל לחיילים – נעצרו על כניסה לשטח צבאי

צו אלוף אוסר על כניסה לחלק ניכר מאזור העוטף, אך 3 תושבי ב"ב, שרק ביקשו לסייע לחיילים, לא ידעו עליו ומצאו עצמם עצורים: "סיכנו בעיקר את עצמם"
אייל חן |
איסוף תרומות וציוד לעוטף עזה ולחיילים. צילום: פלאש 90

בשל המלחמה בדרום הוצא צו אלוף על חלק מאזור העוטף האוסר להסתובב במקום, שלושה תושבי בני ברק שלא ידעו על הצו, הגיעו לאזור הגבול עם עזה לפנק את החיילים שם באוכל. הפעם בניגוד ל-7.10, צה"ל הבחין בהם בזמן והזעיק את המשטרה שעצרה אותם. בית המשפט שיחרר אותם בערבות עצמית.

לפני מספר ימים התקבל דיווח במשטרה על רכב עם שלושה גברים, שנכנסו לשטח צבאי סגור. שוטרים שהגיעו למקום עצרו את השלושה ועצרו אותם לחקירה. בחקירה טענו כי הם לא היו מודעים לצו האלוף ובסך הכל הגיעו על מנת לפנק את החיילים באוכל, לא מצאו למי לחלק ולאחר שהיו בדרך החוצה נעצרו. למרות זאת, החליטו במשטרה לכלוא את השלושה להמשך חקירה והביאו אותם לבית המשפט, על מנת לבקש את הארכת מעצרם ב-5 ימים נוספים בגין עבירות של כניסה לא מוסמכת למקום צבאי והפרת הוראה חוקית.

שחרור בתנאי הרחקה

בדיון בבית המשפט אמר נציג המשטרה כי השלושה סיכנו את חייהם וחייהם של אחרים, הם סיכנו אחד את השני. בעל הרכב עצר את הרכב בתוך השטח הסגור, השניים האחרים נכנסו פנימה עד סמוך לגדר עם עזה, שם הניחו דבר מה וחזרו חזרה. הם נעצרו עם הרכב וברכב נתפס אוכל. עורכי הדין לירון כהן, דימטרי ורניצקי ורינת יהב, שייצגו את השלושה מטעם הסניגוריה הציבורית ביקשו לשחרר אותם וטענו כי לא יתכן כי החשודים תוך סיכון חייהם, הביאו אוכל לחיילים ועוצרים אותם. ודחו את טענת המשטרה שהם סיכנו אחד את השני מאחר וכל אחד מהחשודים קיבל החלטה בעצמו לסייע באוכל לחיילים בשטח.

השופט עידו כפכפי שקיבל את טענת הסנגורים, ציין בהחלטתו כי החשודים סיכנו בעיקר את עצמם, אם כי הפעולה יכולה היתה גם לסכן את כוחות צה"ל כאשר דמויות לא מזוהות מסתובבות בשטח וניתן לזהות אותן בטעות כמחבלים. "בנסיבות אלו אני סבור שאין מקום להאריך את המעצר, מאחר ולא עולה כוונה לבצע עבירה, אולם ראוי לשחרר את המשיבים בתנאים של הרחקה מהשטח האסור", כתב השופט בהחלטתו.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות