אסיר פלסטיני חלה בכלא – המדינה תפצה אותו במאות אלפי שקלים

ביהמ"ש המחוזי בי-ם קבע כי האסיר לא קיבל טיפול רפואי בזמן ובשל כך סבל מנכות צמיתה בגובה 50%: "התנהלות מתחת לכל ביקורת"
גילי סיוון-כהן |
צילום: פלאש 90

אסיר פלסטיני לא קיבל טיפול רפואי בזמן, שהוביל לנכות, בעקבות תביעה שהגיש המדינה תשלם לו כ-560 אלף שקלים, כולל שכ"ט עו"ד והוצאות משפו, כך קבע שופט בית משפט המחוזי בירושלים אריה רומנוב.

התובע, שריצה עונשי מאסר מרובים, הגיש תביעה בטענה כי רשלנות רפואית הובילה אותו לנכות. השופט צידד בתובע וחייב את המדינה בתשלום פיצויים, בנוסף להסדר פשרה אליו הגיע עם שירותי בריאות כללית. על פי התביעה, הוא חווה חולשה ברגליו ובגפיים העליונות במהלך תקופת מאסר, אורטופד שבדק אותו אבחן בעיית גב תחתון ורשם לו טיפול תרופתי. אולם הכאבים נמשכו, ולטענתו מצבו החמיר עם הזמן. מספר חודשים לאחר מכן הוא הובהל למיון, שם חשד נוירולוג למום בצוואר והמליץ על בדיקת MRI מיידית. אולם הניתוח נערך רק כחמישה חודשים לאחר מכן בבית החולים רמב"ם.

היקף הנזק: 1.3 מיליון שקל

לטענתו, הוא היה אסיר ולכן הוא לא היה יכול לפנות בכוחות עצמו לרופא או לבית חולים ולבקש שיטפלו בו בדחיפות. "למעשה הוא תלוי לחלוטין בהיענות והסכמת עובדי הנתבעת שיסכימו שרופא חיצוני יבדוק אותו ויתאם עבורו ניתוח דחוף. משום כך – חלה על הנתבעת חובה מוגברת לבריאותו ושלומו של התובע" עוד נטען שבשל הטיפול הרשלני שלו טוען התובע, אבד זמן יקר שבמהלכו מצבו הבריאותי החמיר, וכתוצאה מאובדן הזמן נגרמה לו נכות שניתן היה למנוע אילו היה מטופל בזמן. בתביעתו שהוגשה, טען התובע כי הניתוח רק עצר את ההידרדרות במצבו והותיר אותו עם 50% נכות, המתבטאת בקשיים בהליכה ומוגבלות תפקודית רצינית.

המדינה טענה כי הטיפול שניתן לתובע לא היה איטי אלא מזורז וגם אם הניתוח היה מבוצע מוקדם יותר, לא היה בכך כדי למנוע את נכותו של התובע. בנוסף, השופט אריה רומנוב צידד במומחה הרפואי שהעיד מטעם התובע. המומחה מתח ביקורת על רופאי הכלא על כך שלא הפנו את התובע לבדיקות הנדרשות והגדיר את התנהלותם מתחת לכל ביקורת וכחוסר דאגה למצבו הרפואי.

בסיכומו של דבר, השופט קבע כי נזקיו של התובע, לרבות הפסד השתכרות וכאב וסבל, עומדים על כ-1.3 מיליון שקלים. השופט ייחס 30% ממצבו הרפואי הנוכחי להתפתחות המחלה הטבעית של המחלה – וחילק את 70% הנותרים שווה בשווה בין שירות בת הסוהר וקופת חולים כללית, שכאמור הגיעו עימו להסדר פשרה בשלב מוקדם יותר של ההליך.


לצפייה ודירוג כבוד השופט אריה רומנוב

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות