אישום: התחזה לשלום דומרני וסחט באיומים

אייל אפרגן, 54 מכרמיאל נאשם בביהמ"ש המחוזי בב"ש כי פנה לבעלי עסקים באזור הדרום כשהוא מתחזה לעבריין המוכר וכך סחט עשרות אלפי שקלים
אייל חן |
שלום דומרני. צילום ארכיון: פלאש 90

לבית המשפט המחוזי בבאר שבע הוגש כתב אישום נגד אייל אפרגן, 54 מכרמיאל, לאחר שהתחזה לעבריינים מוכרים וסחט עשרות אלפי שקלים מאנשים ברחבי הארץ.

מכתב האישום עולה כי במספר הזדמנויות יצר אפרגן קשר עם בעלי עסקים ואנשים פרטיים מרחבי הארץ, הזדהה בפניהם בכזב בשמות של אנשים המוכרים בציבור כעבריינים וחברי ארגון פשע וסחט מהם כספים. כך לדוגמה יצר אפרגן קשר עם בעל עסק מנהריה הציג את עצמו כ"שמוליק הרוש" ודרש 3,000 שקלים בכדי לשחרר ממעצר בחור שלו, המתלונן שנבהל השיב לו בפחד שהוא מסכים. בסמוך לכך התקשר אפרגן בשנית ואמר למתלונן כי הוא זקוק ל 6,000 שקלים ולא 3,000 שקלים כפי שחשב. המתלונן השיב שאין באפשרותו למשוך את מלוא הסכום והבטיח לנסות להשיג כ 4,500 שקלים. לאחר שהשיג סכום זה הנחה אותו אפרגן להגיע לתחנת מוניות שם ניגש אליו אפרגן או מי מטעמו ואסף את הכסף.

יום למחרת, כך לפי האישום, התקשר אפרגן למתלונן פעם נוספת ודרש 10 אלף שקל נוספים עבור עורך דין, המתלונן המפוחד העביר לו את הכסף. מספר ימים אחרי התקשר אפרגן למתלונן פעם נוספת ודרש 30 אלף שקלים נוספים במזומן, המתלונן המפוחד השיב שאין באפשרותו להוציא סכום כזה והוא יבדוק מה הוא יכול לעשות. מספר דקות אחרי התקשר אפרגן פעם נוספת ואמר לו בטון מאיים, שהוא צריך את הכסף, בזמן השיחה בין השניים שוחח אפרגן לכאורה עם בחור בעל מבטא ערבי שהזדהה כבן למשפחת "אבו לטיף" והרגיע אותו שלא ידאג, ש"הבחור" יביא לו את הכסף או בדומה לכך.

המתלונן שחשש לחייו ולחיי משפחתו, ניסה ללא הצלחה למשוך את הכסף מהבנק ולהמיר צ'קים בצ'יינג, לאחר שלא הצליח הוציא כ 7,000 שקלים מכספומט והעבירם לאפרגן. כשעה וחצי לאחר התקשר אפרגן פעם נוספת ודרש 30 אלף שקלים מספר שעות אחרי התקשר המתלונן המפוחד ועדכן את אפרגן שהצליח להשיג את הכסף והשניים קבעו להיפגש ביום שלמחרת. בסמוך למועד הפגישה התקשר המתלונן לאפרגן וטען כי עליו להגיע לשירות מילואים בתגובה דרש אפרגן ממתלונן כי יפגוש אותו טרם יציאתו למילואים.

המתלוננת שחשפה את התרמית

במקרים אחרים התקשר אפרגן אל בעלי עסקים בעיר אשקלון והציג עצמו כ"שלום דומרני" תוך שהוא דורש בטון מאיים אלפי שקלים שקלים בכדי לשחרר את בנו ממעצר. באחד המקרים המתלונן ציין שאין בידו את הסכום ובתגובה אפרגן אמר לו בקול מאיים "תעזור, כדאי לך". המתלונן המפוחד הוציא סכום של 5,000 שקלים ומסר לנהג מונית שנשלח על ידי אפרגן. במקרים נוספים התקשר אפרגן על בעלי עסקים בדרום והציג את עצמו כ"שי בנמו" ודרש מבעלי העסקים עשרות אלפי שקלים.

אחת המתלוננת אשר לה הכרות אישית עם בנמו ביקשה מאפרגן שיתקשר אליה בשיחת וידיאו בכדי שתראה שהיא אכן משוחחת עם שי בנמו. בתגובה צעק אפרגן על המתלוננת "מה את רוצה שאני אוכל תסביך, למה שיהיה מישהו שיתחזה לשי בנמו, מי הבן ז** ה שיתחזה ל"שי בנמו". במקרים אחרים הציג עצמו כ"בינו פינטו" וסחט אלפי שקלים בטענה כי עליו לשחרר את בנו בערבות. לחלק מהמתלוננים הבטיח אפרגן להעביר לחשבונות הבנק שלהם סכומי כסף גבוהים כאשר את חלקם נדרשו המתלוננים להחזיר במזומן לאפרגן, זאת עוד טרם העברת הכספים.

בבקשת המעצר עד תום ההליכים ציינה הפרקליטות כי: "מעשיו של המשיב מלמדים שהוא פעל באופן שיטתי ומתוחכם. בכך, שהתקשר לבתי עסקים שונים ו/ או לטלפונים האישים של מתלוננים שונים מרחבי הארץ, בשיחה הציג עצמו המשיב בשמו של עבריין מוכר בהתאם לאזור מגוריו של המתלוננים. המתלוננים אשר חשו איום ממשי מעצם העובדה שחשבו שהם משוחחים עם העבריין המוכר שילמו למשיב כספים רבים".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות