רון קובי יפצה את ראש עיריית טבריה לשעבר ב-380 אלף שקל

ביהמ"ש השלום בצפת קבע כי קובי הוציא את דיבתו של יוסי בן דוד בכמה פרסומים בפייסבוק בהם ייחס לו שוחד, שחיתות והונאה. השופטת: "גם לא התנצל"
גילי סיוון-כהן |
רון קובי, צילום: יוסי אלוני, פלאש 90

שופטת בית המשפט בצפת, רביע ג'באלי, הורתה לרון קובי לפצות בגין לשון הרע, את ראש עיריית טבריה לשעבר יוסי בן דוד ב-380 אלף שקלים כולל הוצאות ושכ"ט עו"ד.

בן דוד, תבע את קובי בגין 58 פרסומים ברשת החברתית "פייסבוק", בית המשפט קבע כי 11 פרסומים בדבר הגשת תלונות במשטרה, חקירות ומעצרים ו-25 פרסומים בדבר שחיתות, הונאה, שוחד ומעשים פלילים, מהווים לשון הרע. בן דוד טען כי נגרם לו נזק עצום מהפרופגנדה השלילית אותה יצר קובי בכוונה לפגוע ובזדון.

בתביעתו טען בן דוד כי ניתן ללמוד על הכוונה לפגוע בזדון מהאובססיביות, העקביות, החזרתיות, והסגנון החריף של הפרסומים. מנגד קובי טען כי לא נגרם לתובע כל נזק וכי לא התכוון לפגוע בתובע אלא כי הפרסומים נועדו לסייע לציבור ונעשו למענו. הנתבע טען כי ככל ונגרם לתובע נזק הרי שהוא נגרם בעקבות כתבות שפורסמו ושלא היה לנתבע קשר אליהן.

"החובה להרתיע"

השופטת רביע, ציינה בפסק הדין כי ההליך התנהל תקופה ארוכה שלא לצורך, במשך כ- 6 שנים, והתמשכות זו נעוצה רבות בהתנהלות קובי אשר התמהמה במענה לשאלונים, הגיש חומר ראייתי לא רלוונטי שהשתרע על פני מאות עמודים אשר נשלח אל ב"כ התובע בתוך קופסת נעליים, העיד את אשת התובע ואת עוזרו האישי שלא לצורך. כ"כ ציינה השופטת רביע כי קובי החליף עורכי דין בתדירות שהביאה לדחיות דיונים בתואנות שונות כולל התעלפות עו"ד בפתח ישיבת ההוכחות, הידבקות בקורונה והיפצעות בקטטה.

"אין עסקינן בפרסום חד פעמי אלא בקמפיין פרסומי שנמשך תקופה ארוכה בשנים 2017-2016. הפרסומים נעשו באינטנסיביות ותדירות גבוהה ובתקופות מסוימות הפרסום נעשה באופן יומיומי. דא עקא, הנתבע לא חזר בו מהפרסומים, לא הסיר אותם, חזר על הדברים במהלך ההליך ולא הביע התנצלות. התנהלות הנתבע, התבטאויותיו הפוגעניות והסדרתיות כלפי התובע ואחרים, מחייבת הפעלת שיקולי הרתעה עתידיים כלפיו", כתבה השופטת רביע בפסק הדין.


לצפייה ודירוג כבוד השופטת רביע ג'באלי

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות