צו פירוק לעמותה בירושלים בגלל קשר לטרור

בית המשפט המחוזי בירושלים הורה על מתן צו לפירוק זמני של עמותת וורלד ויז'ון ועל מינויו של מפרק זמני תוך הרחבת סמכויות החקירה הנתונות לו
מעיין לביא |
אילוסטרציה envato

בית המשפט המחוזי בירושלים הורה על מתן צו לפירוק זמני של עמותת וורלד ויז'ון (ע"ר) ועל מינויו של מפרק זמני תוך הרחבת סמכויות החקירה הנתונות למפרק.

בנובמבר 2021 הגישה רשמת העמותות, באמצעות יחידת האכיפה והבקרה ברשות התאגידים שבמשרד המשפטים, בקשה למתן צו פירוק נגד עמותת וורלד ויז'ון לבית המשפט המחוזי בירושלים. בקשת הפירוק נסמכה על הליך ביקורת עומק בעמותה, מטעם רשם העמותות, וממצאיו העלו ליקויים מהותיים, הכוללים גם שימוש בנכסי העמותה שלא לשם הגשמת מטרותיה, הליך פלילי המתנהל נגד עובד העמותה לשעבר שעניינו בהעברת נכסי העמותה לידי גורמים הקשורים לטרור, אי קידום מטרותיה הרשומות של העמותה, כשלים בהתנהלות מוסדות העמותה ועוד.

סמכויות חקירה

בינואר השנה, הורה בית המשפט על מתן צו לפירוק זמני של העמותה ומינויו של עו"ד עדי פיגל כמפרק זמני. כעבור כחודש נדחתה על ידי בית המשפט העליון בקשת רשות ערעור שהוגשה על-ידי העמותה. הבקשה נדחתה מבלי שנתבקשה כלל עמדת יחידת רשם העמותות לבקשה. במסגרת החלטתו נתן בית המשפט העליון דעתו לנסיבות המקרה. כמו כן, בית המשפט העליון נתן דעתו אף לעובדה, כי בקשת הפירוק גובתה בדו"ח ביקורת עומק מקיף, אשר פירט את ממצאי הליך הביקורת הארוך, שנערך לעמותה על-ידי יחידת רשם העמותות.

לפני קצת למעלה מחודש, הגיש המפרק הזמני בקשה לצו איסור דיספוזיציה בנכסי העמותה מאחר שעיון באתר העמותה העלה כי האחרונה פועלת לגיוס כספים לעזה. ובית המשפט המחוזי בירושלים, לבקשת המפרק הזמני, נתן צו איסור דיספוזיציה (איסור העברת נכסים) נרחב בנכסי העמותה, וקבע את התיק לדיון.

בדיון, שהתקיים לפני שבוע הורה בית המשפט על הארכת תוקף הצו ועל הרחבת סמכויות החקירה הנתונות למפרק הזמני וקבע שהן תהיינה כסמכויות חקירה הנתונות למפרק קבוע.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות