הקבלן איחר במסירת הדירה? אתם זכאים לפיצוי

בני זוג רכשו דירה באחד הפרויקטים של חברת 'אפרידר', אך הדירה נמסרה להם חצי שנה מאוחר יותר מהמועד עליו סיכמו • התביעה הוגשה לביהמ"ש לתביעות קטנות, והתובעים יפוצו בכ-20 אלף ש"ח
איחור של חצי שנה. אילוסטרציה shutterstock

זוג שרכש דירה באחד הפרויקטים של חברת 'אפרידר', יפוצה בכעשרים אלף ש"ח, לאחר שהחברה איחרה במועד מסירת הדירה בחצי שנה.
לפסק הדין המלא לחצו כאן
על פי הסיכום החוזי, היה על החברה למסור את הדירה במארס 2017, אך בפועל נמסרה הדירה רק בספטמבר של אותה שנה. התובעים טענו שגם אם מחשבים את תקופת ה'גרייס' של 60 ימים מכוח חוק המכר (דירות), ואת תקופת הארכת מועד המסירה של 90 ימים תכנית שינויים עליה הסכימו הצדדים, עדיין הדירה הייתה צריכה להימסר לכל המאוחר באוגוסט 2017.
עוד טענו התובעים כי לא בוצע אחד השינויים עליו סיכמו עם החברה לעניין הזזת נקודת הגז בדירה, ואכן במועד קבלת הדירה השינוי טרם בוצע. בנסיבות אלה הוגשה התביעה לבית המשפט לתביעות קטנות בפתח תקווה, על סך 33,500 ש"ח, שהם גבול סמכותו של בית המשפט.
'אפרידר' טענו כי מועד המסירה החוזי נדחה ב-90 ימי עבודה לפי הסכמת הצדדים בשל השינויים אותם ביקשו בני הזוג, וכי מעבר לאותה תקופה זכאית החברה לתקופת 'גרייס' נוספת, כך שהדירה הייתה אמורה להימסר ב-10/9/17, ובפועל נמסרה ב-11/9/17. מעבר לכך טענו כי הוצע לבני הזוג פיצוי בגין העיכוב בהזזת נקודת הגז, אך התובעים סירבו לכך.
הרשם הבכיר אורן כרמלי, קבע כי בהפחתה של ימי חג ושבתות ותקופת ה'גרייס', מועד מסירת הדירה הוא ב-19/9/17. אלא שלהלכה נמסרה הדירה רק ב-28/9 עם סיום ביצוע תכנית השינויים. הרשם עמד על כך שלעניין גובה הפיצוי מחושב הזמן מתאריך מועד המסירה המקורי, מאחר וגם לאחר תקופת ה'גרייס' החברה לא מסרה את הדירה. לכן תקופת הפיצוי היא חודשיים ועשרה ימים.
לא נסתרה טענת התובעים כי דמי שכירות עבור דירה דומה הינם 5,000 ש"ח, אותם יש להכפיל פי 1.5 כהוראות החוק, ולכן הפיצוי עבור חודש עומד על 7,500 ש"ח. הסכום הזה כמובן מוכפל ב-2.33 חודשים, כך שסכום הפיצוי עומד על 17,457 ש"ח.
לכך הוסיף הרשם גם השבה על כך שלא הוזזה נקודת הגז כפי שהוסכם והשבה על עלות ביקור טכנאי, כך שבסיכומו של דבר החברה תפצה את בני הזוג בסכום של 19,035 ש"ח, בתוספת 600 ש"ח הוצאות משפט.
 

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות